Ons nieuwe huis

6 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ons nieuwe huis

Het is zondagochtend. Tijd om ons nieuwe huis voor de komende vier jaar te bekijken. Het ligt maar 17 kilometer van het hotel, dus we zijn er zo.

We doen er echter iets langer over dan van tevoren gedacht. De navigatie in de auto laat het afweten. Zowel het dorp Valencia als de straat zijn onbekend. Nou, dan pakken we de navigatie op de telefoon. Lara zit naast Patrick en leidt hem via blauwe en paarse wegen naar het huis. Het is een knooppunt van wegen die door elkaar en over elkaar heen liggen. Bij die looping rechtsaf, zegt Lara. Als we voor de tweede keer door hetzelfde tolpoortje rijden stoppen we even. We volgen vanaf nu alleen nog de snelwegen. En het lukt. Een uur later rijden we Valencia binnen.

Het huis is prachtig. Er is een hek om de tuin geplaatst om Quinta in de tuin te houden en de deur van de koelkast gaat moeiteloos open. Bij de bezichtiging in april waren twee mensen nodig om de deur open te maken. De kinderen kiezen een slaapkamer, in eerste instantie dezelfde kamer, maar het is inmiddels opgelost. Lara slaapt aan de voorkant en Hugo aan de achterkant. Ook onze kamer, de 'Master bedroom' ligt aan de achterkant van het huis.

Het is erg warm in het huis dus we besluiten lekker te gaan zwemmen. Het zwembad ligt op loopafstand van het huis en is heerlijk fris. Zittend op het terras komt een vrouw naar me toe, terwijl ze zegt: jij bent toch Nicole? Het is Yvonne! Ik had al eerder contact met haar gehad per mail en telefoon. Haar moeder zit op dezelfde bridgeclub als mijn moeder en zodoende kwamen we met elkaar in contact.

Haar man komt erbij zitten en nog een stel Nederlanders. Een biertje erbij, wat saté stokjes en loempia. Het wordt erg gezellig. We krijgen tips over water, gas, kabel en natuurlijk navigatie. De kinderen beginnen zich ondanks het zwembad te vervelen, dus om 17.00 uur besluiten we terug te gaan naar het hotel. We weten nu de weg.

Maar het verkeer in Kuala Lumpur kan weleens tegen zitten. File. Net zoals de heenweg doen we over de terugweg ruim een uur (zonder om te rijden). Om de tijd toch nuttig te besteden gaan we tellen in het Maleis. We zijn tot het cijfer 9 gekomen: sembilan.

1. Michaël&Hennie:
    6 juli 2014
    Hoezo, het verkeer in KL kan wel eens tegen zitten? Het zit altijd !! tegen!! Hoe leg je in Nederland uit hoe het wegennet in KL er uit ziet? Niet dus.De tom/tom van Rena en Wouter meldde nooit iets anders dan: recalculating, recalculating!, maar we kwamen er altijd.
    Waar is Quinta op dit moment? Ergens in quaratine? Alle injecties op tijd gehad? Komt Quinta ook nog apen tegen bij jullie in de tuin? Ik ben benieuwd naar de reactie?
    Is Patrick direct aan het werk gegaan? Openbaar vervoer in de buurt en/of de taxistandplaats dichtbij? Dat zijn waarschijnlijk zaken die jullie nog ontdekken als je er echt woont. Wanneer verwacht je dat dat gaat gebeuren? Als de inboedel er is?
    We lezen het wel
    Groet Hennie
  2. Sandra:
    7 juli 2014
    Wat een mooi huis! Ik hoop dat jullie je snel thuis zullen voelen lieve Nicole en familie!

Groetjes Sandra
  3. Nicole Nootebos:
    7 juli 2014
    Quinta zit op dit moment in een dierenpension in Houten. Donderdag 17 juli wordt ze opgehaald door Animals for Fly, een organisatie die dierentransporten regelt. Na een week quarantaine in KL wordt ze 25 juli thuis gebracht in Valencia. Onze huisraad is nu onderweg en komt hopelijk in de week van 21 juli aan.
  4. Theo Braams:
    10 juli 2014
    Haaaaaaai Nicole,
    Jaja daar zit je dan op een terras onder de klapperboom een lekker drankje, even zwemmen, praatje met de vrienden!! Ach ja het leven is verrukkelijk in de tropen. Het verkeer zal altijd zo blijven dus daar moet je je niet druk meer over maken! Straks alles lekker inrichten om toch weer dat oude huiselijke gevoel te krijgen. Even door de ongemakken heen bijten en "alles sal reg kom". Oh ja na 9 komt sipulo als ik mij niet vergis, maar dat weten jullie nu natuurlijk wel. Groetjes aan Patrick and the kids!!!
    Theo Sr.