We gaan weer naar huis

6 februari 2019 - Sungai Buloh, Maleisië

Deze zomer komen we weer definitief terug naar Nederland. Het waren vijf prachtige tropenjaren maar ondanks dat je het hier prima naar je zin hebt, wil je op een gegeven moment toch weer naar huis. Naar Lara en de rest van de familie en naar je vrienden die je zo lang gemist hebt. Home is where the heart is.

Maar we gaan onze lieve vrienden hier ook missen. En het heerlijke Aziatische eten, waarvan de Thaise curry mijn favoriet is. Ook het samen sporten in de buitenlucht. Patrick gaat het zwetend lopen over de golfbaan missen, de korte uitstapjes naar Bali of Thailand, duikvakanties in Indonesië en vooral de heerlijke massages. Maar hij verheugt zich op hardlopen en fietsen in Nederland. En even een Vocking worst halen bij AH om de hoek. Ik verheug me op echte koffie en kaas. En ik kijk erg uit naar de seizoenen. Het is vijf jaar zomer geweest en dat gaat ook vervelen. Ik krijg nu allemaal prachtige foto’s met sneeuw. Volgend jaar maak ik de foto’s zelf.

Bootcamp

Nieuw stulpje
We hebben een huis in Driebergen gekocht (zie website: Oranjelaan67.nl). Het is het huis naast onze goede vrienden Arnaud en Tonia. Het grappige is dat de verkopers in Singapore gaan werken. Een soort Aziatische uitruil dus. Vanochtend om 7 uur liep de wettelijke bedenktijd af, en is het nu dus definitief aan ons verkocht.

Oranjelaan

Toch is het wel een beetje een gok, want we zijn nooit binnen geweest in het huis. Maar de foto’s van het huis sprak ons gelijk aan en via Skype heeft Arnaud ons elk hoekje van het huis laten zien. Het huis heeft een grote leefkeuken, een ruime lichte kamer en een mooie tuin. Of er voldoende ruimte is voor alle spellen weet ik nog niet maar we kunnen altijd een grote schuur bouwen.

Spellenkast

In maart komen we even kort naar Nederland om te tekenen en de sleutel in ontvangst te nemen. Ik kijk er al naar uit. Tot Lara een kamer in de buurt van Leiden heeft, vinden wij het fijn dat ze de Oranjelaan vast kan betrekken. Het is nog wel vrij leeg. We hebben nog wat spullen in de opslag en dat vullen we aan met een gekregen slaapbank en wat leenspullen van Arnaud. Als mensen nog eettafelstoelen over hebben dan houden we ons aanbevolen.

Nieuw stulpje 2
Het vinden van een studentenkamer blijkt niet zo makkelijk in Nederland. Lara is nog steeds op zoek naar een kamer in Leiden of omgeving. En ook Hugo heeft straks een kamer nodig in Delft. Heb je een kamer te huur in de regio Rotterdam, Den Haag, Delft en Leiden dan horen we dat graag.

1. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    6 februari 2019
    Wat heerlijk voor alle familie en vrienden (en mij dus :-) ) dat jullie weer naar Nederland komen. Wat een prachtig avontuur hebben jullie meegemaakt. Heel bijzonder. Alvast Succes met loslaten daar, dat zal niet meevallen.
  2. Dineke en Jaap:
    6 februari 2019
    Ja, fantastische dat jullie weer terug komen. We zijn ongelooflijk blij. Mijn verstand zei; dat hè goed was zo maar mijn hartje niet hoor. Effen ze komen weer. Nu maar hopen dat hun de containers goed vast zetten anders ben je alle spelletjes kwijt. We kijken heeeeel erg naar jullie uit.
  3. Eddy en Petra:
    6 februari 2019
    Ja het heeft zijn voors en tegens. Leuk huis trouwens.
  4. Sylvia:
    7 februari 2019
    Tussen al die positieve berichten moet ik helaas toch schrijven, dat ik het niet zo leuk vind. Ik had jullie liever nog langer hier gehad. Het nieuwe huis ziet er heel mooi uit. Ik kom het zeker deze zomer al bewonderen. In de tussentijd genieten we hier nog even. :-)
  5. Bram van der Ende:
    7 februari 2019
    Heey wat leuk zeg dat jullie weer terug komen!! Wens jullie alvast een hele fijne terug reis en wat grappig dat jullie ook weer voor Driebergen kiezen. Ik ken een aantal studenten in zowel Delft als Leiden en heb ze gelijk een appje gestuurd. Wellicht komt daar iets uit.
  6. Michaël:
    7 februari 2019
    Het "nieuwe" stulpje ziet er goed uit en ligt reeds uitnodigend te wachten voor bewoning door gezellige mensen! Voor jullie dus.
    Het afscheid nemen van de contacten die je in de loop der jaren "in den vreemde" hebt gelegd zal niet meevallen. Sterkte daarmee en met de verhuizing!
  7. Thecla Verheijen:
    10 februari 2019
    Weer een nieuwe fase; bekend, vertrouwd en toch tegelijk ook een nieuwe start.
    Alvast welkom terug!