Cool ijsje

7 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hugo vindt het eten in Maleisië niet lekker. De melk bij het ontbijt is lauw, de IceTea heeft een bittere nasmaak en de kipschnitzel smaakt ook niet zoals thuis. We zijn dus blij verrast als we een restaurantje tegenkomen waar ze Belgische frieten serveren. Hugo haalt zijn fles fritessaus op uit het hotel en smult vervolgens van zijn frietjes met gehaktballetjes.

Na het eten hebben we zin in een ijsje. Ik (Patrick) zorg vandaag voor het dessert. Een stukje verderop zit een tentje N-brew, en die heeft een periodiek systeem van ijsjes aan de muur hangen. Een beetje materiaalkunde in de keuken is nooit weg lijkt mij.

Periodic Table

Dan wordt de romige melk en een reageerbuis met smaak samengevoegd in een schaal met mixer.

Vervolgens tap je een kannetje vloeibare stikstof van ongeveer min 196 graden Celsius en dat giet je er overheen. Even laten mixen....

Beetje stikstof

en smullen maar...puur natuur(kunde)....

Yummie

1. Fedor:
    7 juli 2014
    Briljant! "Hugo haalt zijn fles fritessaus op...". Die jongen komt er wel. En ik kwam niet meer bij.
  2. Sandra:
    18 juli 2014
    Ben alle blogjes even aan het lezen.... en ook ik moest heel hard lachen om deze en dan vooral die fles fritessaus van Hugo!
    Hugo, wat ga je doen als je voorraad op is? Moeten we dan hele dozen gaan versturen uit Nederland?
    Doen we gewoon hoor! Kleine moeite :-)
  3. Nicole Nootebos:
    18 juli 2014
    Walter komt in september langs. We hebben al een boodschappenlijstje gegeven. De voorraad slinkt inderdaad snel.