Hello Kuala Lumpur

3 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen veilig geland op de luchthaven van een zonnig en warm Kuala Lumpur. Het eerste wat opvalt zijn de vele palmbomen.

Een taxichauffeur brengt ons naar het hotel Sunway Resort waar we komende week verblijven. Ik besluit samen met Hugo lekker een duik te nemen in het waterpretpark Sunway Lagoon dat naast het hotel ligt. Als we aan iemand van het hotel vragen hoe we daar moeten komen zegt hij dat het park bijna gaat sluiten. Het is namelijk al half zes en over een uurtje is het donker. Oh, volgens mij hebben we last van een jetlag. Voor ons gevoel is het nu eind van de ochtend en wordt het vanavond om 23.00 uur pas donker.

Het hotel heeft zelf ook een zwembad, dus duiken we daar lekker in. Daarna gaan we lekker eten in het restaurant van het hotel. Ze hebben een groot buffet van vis, vlees, fruit, salades en zoete hapjes, daar zit vast wel iets eetbaars tussen.

Sparkling water extra large

Eerst bestellen we iets te drinken. Een IceTea voor de kinderen en bubbeltjeswater voor ons. Extra large want we hebben dorst. De ober komt terug met twee grote glazen IceTea en een klein karafje met water. We kijken elkaar verbaasd aan. Moeten we dit samen delen? Ik neem een slokje, maar het smaakt helemaal niet naar water. Het is stroperig en zoet. Als de ober terugkomt vragen we hem wat er in zit. Het is suikerwater voor in de IceTea, legt hij uit. De IceTea smaakt naar citroensap en met het suikerwater kun je je drankje zo zoet maken als je wilt.

Het water voor ons was de ober trouwens niet vergeten. Proost!

1. Dineke:
    3 juli 2014
    Nou zeg wat een prachtig hotel.
    En hebben jullie er lekker gegeten en was er ook voor Hugo wat bij? Het water kwam zeker later en weet je je kan er niet dronken van worden. Nou liefjes het ga jullie goed.
    Dikke knuffels van ons.
  2. Astrid: