Mooi Maleisië

3 augustus 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

Dit reisverhaal is geschreven door Mariska en Lara. Het gaat over hun vakantie ervaringen van deze vakantie toen Mariska Lara op kwam zoeken in Maleisië.

Eindelijk zien we elkaar weer!

We waren heel erg blij om elkaar weer te zien. We hadden in Nederland wel gelogeerd, maar dit keer was het toch anders. Lara wilde Mariska graag laten zien waar ze precies woonde, want ze woont er nu al 2 jaar en Mariska had het nog niet gezien.

Lara was al gewend geraakt aan alle lokale mensen die naar je staren, omdat je blank bent, maar voor Mariska was dit nieuw. Bijvoorbeeld toen de conducteur langs kwam in de trein, controleerde hij iedereen zijn kaartje behalve die van ons.

Ook was het voor Mariska een verrassing dat alles vies en kapot was, zoals open rioleringen, verlaten gebouwen, stoepen die zomaar ophouden en afval langs de straat. Lara was dit wel gewend en keek er niet meer van op.

Hier is een voorbeeld van een open riolering zonder rooster, midden op de stoep.

Ook is het vervelend dat wij deze vakantie niet zelf naar de winkels kunnen gaan of naar de bioscoop, omdat het veel te gevaarlijk is om te fietsen en er geen goed openbaar vervoer verkrijgbaar is. Daarom moet er altijd een volwassene mee die ons ergens naar toe rijdt. Dit is niet altijd mogelijk, omdat sommige mensen er geen tijd of zin in hebben.

MAAR

We hebben erg veel leuke dingen gedaan, zoals apen voeren die hun hand op je been leggen voor een boon, naar het waterpretpark Sunway Lagoon en vuurvliegjes kijken. De natuur is er erg mooi, we zijn ook in de jungle geweest, maar helaas doet de regering niks om die natuur te behouden, waardoor het land vies wordt.

Apen die hun hand op je been leggen voor een boon

Ook hebben we heel gevarieerd gegeten. De ene dag Maleis, de andere dag Indisch en dan weer Chinees. Sommige gerechten waren lekkerder dan anderen, maar we hebben van alles wat geproeft.

Op 1 augustus hebben wij onze 16e verjaardag samen gevierd. We hadden 50 ballonnen opgeblazen en cupcakes gebakken. We gingen ‘s ochtends naar Sunway Lagoon en hebben ons daar de hele dag vermaakt.

Helaas moet Mariska al weer bijna naar huis. We hebben het heel erg leuk gehad samen en wilden dat de vakantie nog een paar weken langer duurde.

1. Nicole Nootebos:
    3 augustus 2016
    Wat een mooi verhaal. Ik zou ook willen dat Mariska en de rest van de familie nog wat langer konden blijven want het is erg gezellig samen!
  2. Sandra:
    3 augustus 2016
    Wat een gezelligheid!! Echt jammer dat vakanties niet langer duren...
  3. Dineke:
    6 augustus 2016
    Hoi meiden zijn jullie op het milieu toor gegaan.
    Foto's van smerige dingen, ja dat hoort er wel bij, toch.
    Knap hoor en maar weinig foto's van jullie, ja, mooie benen
    en ja eigenlijk is alles mooi aan jullie. Leuk gedaan en we gaan deze ook printen en een album van makken.
    We spreken elkaar gauw weer. Dikke zoen.