Bezoek uit Nederland

21 augustus 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

Speciaal voor oma bij dit verhaal wat foto’s van ons gezocht. Het duurde even voor ik het verhaal kon schrijven vanwege een flinke kneuzing van de ribben door een val van een trap. Ik heb weinig foto’s van het tropische eiland Redang waar dit allemaal gebeurde maar genoeg andere mooie kleurrijke foto’s van Maleisië. Met dank aan Natasja en Wilbert.

Niets zo leuk als bezoek uit Nederland. Dat betekent naast veel gezelligheid dat wij naar de mooie plekjes van het land gaan.

Fort Belanda
Een uurtje rijden en je bent in Kuala Selangor. Bij aankomst kwam een mooie optocht met draken voorbij. Ik heb er een filmpje van gemaakt (zie laatste video).

Met een treintje beklimmen we vervolgens de Bukit Melawati. Bovenop de heuvel staan een vuurtoren en het Fort Belanda dat inderdaad van de Nederlanders is geweest, vandaar de naam. Maar leuker dan die kanonnen zijn de aapjes die je zo lief aankijken voor wat eten. De jonkies zijn oranje. Het eten dat we bij ons hebben is snel op.

Schattige aapjes

Tijdens het achtervolgen van Patrick op de weg loop ik een lekke band op. Gelukkig is Wilbert bij me in de auto. In recordtijd heeft hij het reservewiel er op zitten.

Lekke band

Batu Caves
Een paar dagen later gaan we naar de Batu Caves. Ik ben er al twee keer eerder geweest maar het blijft een imposant beeld. Voor de grotten staat een 42 meter hoog ‘gouden’ standbeeld van de Hindoe oorlogsgod Lord Murugan. Nadat we de benen netjes bedekt hebben beklimmen we de 272 treden naar de grotten. Helemaal boven zie je de stad Kuala Lumpur liggen.

Batu Caves

Tropisch eiland Redang
Een dag (5-6 uur) rijden en je bent bijna op het tropische eiland Redang. Een boot brengt ons naar het eiland met het witte zand en heldere water. Tijdens het snorkelen zien we een mooi rif en zelfs jonge haaien!

De volgende dag willen we naar het schildpaddeneiland. En een extra overnachtingsplek zoeken. De 5-persoonsvilla's hebben drie bedden beneden en via een trappetje kom je op de vliering waar twee matrassen op de grond liggen. Patrick en ik slapen wel boven voor een nacht. En dat had ik beter niet kunnen doen. In het donker op zoek naar een toilet val ik van deze trap. In het ziekenhuis blijkt dat ik gelukkig niets gebroken heb maar wel een zware kneuzing en hersenschudding. Ik krijg van de dokter pijnstillers en het wondermiddel tijgerbalsem mee. En het heeft geholpen, na drie weken kan ik weer op mijn rechterzij slapen.

We rijden dus weer terug helaas maar ik slaap toch het liefst in mijn eigen bed.

Kijk uit met de trap!

Weer thuis
Maar de vakantie is nog niet voorbij. De resterende dagen zijn voor leuke uitstapjes in de buurt. Een wandeling naar de Kanching watervallen, het Sunway Lagoon waterpretpark en een bezoek aan het Trick Art museum.

Trick Art museum

Een ander mooi plekje is gewoon thuis. Lekker eten, zwemmen, de 16e verjaardag van meisjes vieren (Zweet sixteen) en heel veel spelletjes doen. Helaas moeten we na twee weken afscheid nemen. Ik geloof dat niemand er zin in had.

Lara vindt dat ik nu wel genoeg foto's heb gemaakt

Gelukkig blijft er nog een logeetje achter tot september: een schattig hondje met de naam Aris.

1. Dineke:
    21 augustus 2016
    Hallo lieve mensen, gelukkig gaat het weer iets beter met jou.
    Het is behoorlijk schrikken. Maar zo te zien aan de fofo's hebben jullie het goed naar je zin gehad. De familie wilde helemaal niet weg. Kan me er alles bij voorstellen. Jaap en ik ook op plekjes geweest waar jullie ook geweest zijn. En thuis weer aflikken. Toch Nicole heb je het nog vlug gedaan.
  2. Thecla Verheijen:
    21 augustus 2016
    O, wat een pech, Nicole.
    Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.
    Sterkte met je verdere herstel en bedankt voor het delen van je verhaal.
    Liefs