Welkom in Nederland

21 juli 2016 - Driebergen, Nederland

Deze keer hebben we een bijzondere terugvlucht. Tijdens de start mag ik van de captain in de cockpit zitten! Het is er erg krap, er is net genoeg plaats voor vier. Voordat we opstijgen krijgen we informatie over het weer, de drukte boven enkele gebieden en wordt afgesproken wie wanneer gaat slapen. De matrassen liggen bovenin ter hoogte van de deuren.

Het uitzicht vanuit de cockpit is prachtig. Zo ziet Kuala Lumpur er vanuit de lucht uit.

Zicht op KL vanuit de cockpit

En terwijl ik lig te slapen vliegt Walter ons veilig naar Nederland.

De vlag hangt uit, we voelen ons gelijk thuis op ons logeeradres aan de Van der Merschlaan. Een paar dagen later volgt een groot feest, niet vanwege onze aanwezigheid maar ter ere van Jaap en Dineke die alweer 50 jaar getrouwd zijn en dat moet gevierd worden. Samen met Richard en Walter geven we een foto album cadeau als mooie herinnering aan deze jaren. Het is leuk om familie en vrienden weer te zien.

50 jaar getrouwd

Een paar weken genieten van de mooie dingen in Nederland. Lange avonden, kano varen, kersen, aardbeien, haring, paling… Heerlijk, heerlijk, heerlijk.

De kinderen heb ik weinig gezien. Ze pakken hun fiets en rijden naar hun vrienden en misschien zie je ze weer rond etenstijd. In Maleisië moeten ze gehaald en gebracht worden met de auto.

Milaan
Samen met Patrick ga ik een weekend naar Milaan. We bezoeken en beklimmen Il Duomo, een kathedraal met 3500 beelden. Verder gaan we shoppen, luieren in een park en genieten van een Italiaanse pizza. Wanneer de tram op een avond niet verder rijdt blijkt de oorzaak een Beauty Run te zijn. Dames in het roze rennen door de stad en we gaan ze aanmoedigen.

Beauty Run in Milaan

Schouderoperatie
Tegenvaller is de operatie van de schouder van Jaap. Door een bacterie wordt de geplande twee dagen ziekenhuis ruim twee weken. Hugo neemt enkele taken van opa over zoals het schoonspuiten van het straatje.

Schouderoperatie

Verrassing
Op 4 juli om 4 uur wordt een grote bos bloemen gebracht. Ze houden rekening met mijn slaapje zegt Dineke nog. Het zal wel een verlaat cadeau voor het 50-jarig huwelijk zijn. Maar dat blijkt het niet te zijn. Richard en Sandra trouwen op dat moment op Terschelling!

Sandra en Richard getrouwd

Net als vorig jaar zijn we potten gaan bakken bij Petra in Tiel. Eenvoudig is het nog steeds niet maar het resultaat mag er zijn. En gezellig is het zeker.

Potten bakken bij Petra

Nu zijn we weer terug in Kuala Lumpur. Morgen komen Natasja, Wilbert en de kids. De komende dagen gaan we genieten van de mooie dingen van Maleisië.

1. Dineke:
    21 juli 2016
    Ja,het waren wel zware en bijzondere weken.
    Ook veel gelachen met de kleinkinderen .
    Het gezinnetje waren een grote steun voor mij.
    Nu ze weer weg zij voelen we het gemis.
    En het verhaal zit weer heel goed in elkaar.
    We hopen ze volgend jaar weer bij ons te hebben en dan met een opa die er weer helemaal is. Veel plezier met je zus en aanhang.dikke zoen van ons.
  2. Eddy en Petra:
    31 juli 2016
    Fantastisch weer om jullie weer even te hebben meegemaakt. En verhalen genoeg.
    Het gaat gewoon verder ;-)
    Groeten van Eddy en Petra