I love Thailand

16 oktober 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

De mensen zijn heel vriendelijk, de Thaise curry is verrukkelijk en het is goedkoop. De kapper kost hier maar 2,5 euro, een goede lunch krijg je voor 1,25 en een Thaise massage is 7,50. Zo ook de kleding. Een op maat gemaakt overhemd voor Patrick kost 25 euro. Voor mij  willen ze wel een jurk maken. Ik kies de kleur en het model. Vervolgens worden de maten opgemeten, de kleermakers houden van strak. Ik pas het gemaakte korset en daarna gaan ze aan de slag.

Mooi stofjeResultaat

De prijs van een jurk is wel iets hoger. Voor een jurk heb je vier overhemden. Misschien toch meer moeten afdingen?

Duiken op Koh Tao
In de tussentijd vaar ik met Patrick en Hugo van Koh Samui naar het kleine eiland Koh Tao waar je prachtig kunt duiken en snorkelen. Het is voor Hugo twee jaar geleden sinds zijn laatste duik maar na een paar oefeningen in laag water heeft hij de slag weer te pakken en gaat hij voor zijn Advanced. Net als Patrick.

Een mooie duik is naar een wrak van een schip vlak voor de kust op 23 meter diepte. Je kunt het grote kanon op de boeg zien staan, zegt Hugo. En dat is knap want het zicht onder water is soms beroerd. Door het slechte zicht raakt Hugo de groep een keer kwijt. Hij raakt niet in paniek maar telt tot 60 en gaat dan naar boven. Super! Hugo heeft zijn advanced gehaald met in totaal 11 duiken in zijn logboek. Nu mag hij tot 30 meter diep duiken. Net als Patrick die ook geslaagd is.

Met de laatste duik gaan de mannen met een DPV aan de slag, een soort elektrisch aangedreven torpedo met propeller onder water. Vet!

Toet, toet, Onderwaterscooter

Actie
De vakantie bestaat niet alleen uit duiken. Op Koh Samui kun je ook andere dingen doen, voetbalgolf bijvoorbeeld. De bal en de hole zijn groter en in plaats van een stok gebruik je je (blote) voeten. Na enige oefening schopt Hugo een hole in one.

Nog even putten

De volgende dag maken we een tocht door de jungle. Als Tarzan en Jane zwaaien we van de ene boom naar de andere. Ik heb een video gemaakt van Tarzan Patrick.

Jane

Na een week komen we weer thuis. Lara heeft ook een gezellige week met haar vriendinnen gehad en ze heeft goed voor de vissen en planten gezorgd. Dank je wel!

Bananenboom
Ook de bananen aan mijn bananenboom in de tuin zijn gegroeid. Er zitten zes trossen aan de boom. Ik wilde jullie vragen wanneer ik ze kan oogsten maar dat is niet meer nodig. De tuinmannen hebben gisteren de boom weggehaald en de oogst meegenomen!

Mijn bananenboom6 trossen bananen

1. Dineke:
    16 oktober 2016
    Ja dat doet maar, en nu zouden wij ook wel zoiets willen.
    Dan kunnen we het met eigen ogen zien.
    Gaat vast wel gebeuren. Wegkijken heel erg naar jullie uit.
  2. Richard nootebos:
    17 oktober 2016
    Leuk verhaal.
  3. Eddy en Petra:
    5 november 2016
    jaja. dat doet maar. weer leuk. ik heb net even een vest gekocht. €130. even afdingen hup €90 . ik kom ook bij jullie inkopen doen. kopie hoor. ;-)