Bezoek uit België

10 november 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

Als je in den vreemde woont is niets zo leuk als bezoek krijgen van familie en vrienden. Dat betekent namelijk leuke dingen doen. Je wilt ze toch de mooiste plekjes laten zien. We waren dus blij te horen dat Victor en Olivia een paar weken naar Maleisië kwamen.

En het maakt ook niet uit als je er al eens geweest bent. De Batu Caves bijvoorbeeld blijft een bijzondere plek. Het 42 meter hoge gouden beeld van Lord Muragan op de heuvel. De enorme trap die je leidt naar de verschillende Hindu tempels en grotten. En een prachtig uitzicht op Kuala Lumpur. Oh, ik zou bijna de aapjes vergeten.

Deepavali
Het is druk bij de Batu Caves vanwege Deepavali, het feest van het Licht. Ook Olivia krijgt een witte stip ter bescherming en een wensbandje om haar pols. En de man wil graag met haar op de foto. Dat brengt vast geluk.

Wensbandje

Na de ceremonie gaan we vanuit het licht naar het donker. We dalen af in de Dark Cave, het huis van spinnen en kakkerlakken. En nog een heleboel andere beesten die ik vang met de lamp op mijn helm.

Deerland Park
Beesten genoeg in de tropen. De naam Deerland Park doet iets anders vermoeden. Het park stikt van de slangen! De jongens worden helemaal enthousiast en krijgen verschillende slangen om hun nek.

Hoop maar dat het vrienden zijn

Kuala Gandah Elephant Conservation Centre
Weleens in bad geweest met een olifant? Vlakbij het Deerland Park is een olifanten park waar Aziatische olifanten worden opgevangen die niet in het wild kunnen leven, zoals wees geworden olifantjes. Na het voeren mogen we met een olifant in bad in de naastliggende rivier. Eerst de huid scrubben met zand en dan afspoelen met water. Daarbij blijf je niet droog. Zwemkleding volgende keer meenemen!

Ik heb een video van een badende olifant gemaakt. Je ziet en hoort dat hij geniet.

Klaar met badderen

Chiling waterval
Op de laatste ochtend zijn we naar de Genting Highlands gereden voor een wandeling door de jungle. Victor en Olivia willen graag een mooie waterval zien en om bij de waterval te komen moet je zes keer de rivier oversteken. Met het water tot je billen. Maar het is gelukt. Na een zware tocht komen we bij een prachtige waterval. Die rots nodigt uit tot springen.

De top

En dan is het alweer tijd om afscheid te nemen. We kijken al uit naar ons volgende bezoek.

1. Dineke:
    11 november 2016
    Ja, wat is dit leuk, ik was al blij dat jij ons foto's had gestuurd.
    We verlangen best wel naar jullie. Ook om eens wat meer te kunnen zien, dan hebben we wel een paar weekjes nodig.
    Van dit weekend gaan we met Olivia FTem dan hoen we wel meer,ze hebben erg genoten. Dikke zoen van ons
  2. Eddy en Petra:
    16 november 2016