Laatste dag op Langkawi

20 juli 2014 - Langkawi, Maleisië

We denken de hele dag aan Quinta. Het is ontroerend hoe kinderen hier mee om gaan. Hugo wilde dat ze een grotere zwarte doos hadden gemaakt en Quinta hierin hadden gestopt. De jongens van Arnaud willen geld bij elkaar leggen voor een nieuwe hond en die dan per boot naar ons toesturen.

De vlaggen hangen hier halfstok wat ons ook weer aan Quinta doet denken, maar in een kamer blijven zitten maakt ons niet vrolijker. We proberen ook vandaag wat afleiding te zoeken.

Lara voelt zich vandaag iets beter en het is onze laatste dag op dit mooie eiland dus gaan we er op uit. We zijn een van de eerste bezoekers bij de kabelbaan die ons naar de top van het eiland brengt. Hoe hoger we komen, hoe lichter de lucht. Het uitzicht op de haven is prachtig!

Bij het Wildpark en Bird Paradise mogen we de dieren voeren. Nu hou ik niet zo van fladderende vogeltjes om mijn hoofd dus ik maak de foto's wel.

Bird Paradise

Vanavond gaan we inpakken want morgen vertrekken we weer naar Kuala Lumpur. De komende week staat in het teken van verhuizen. Volgende week slapen we als het goed is weer in ons eigen bed en dat zal na twee maanden wel even wennen zijn.

1. Sandra:
    21 juli 2014
    fijn dat jullie toch leuke afleiding hebben daar. Het ziet er prachtig uit en de verhalen lezen heerlijk weg!
    Heel veel sterkte met de verhuis-perikelen... zal heus best lastig zijn in die hitte!
    We denken aan jullie!! (Terwijl wij plannen maken om het huis in Belgie leeg te halen bij toch bijna dezelfde temperaturen :-) Hebben we toch nog iets gemeen ondanks de enorme afstand! ;-) )
  2. Chris Hofkamp:
    21 juli 2014
    Heel veel sterkte met jullie verdriet om Quinta. Het verlies van een geliefde hond is al heftig genoeg, en dan op zo'n afschuwelijke manier. Alle Stabij-liefhebbers leven met jullie mee. Quinta komt er niet mee terug, maar misschien troost het een beetje.
  3. Sandra:
    22 juli 2014
    Heel veel sterkte...

Lieve groeten uit Nederland
  4. Sypke:
    Beste Nicole,

Heel veel sterkte met het verlies van Quinta! Op deze site van de fotografe Maria Turchenkova die in het rampgebied van de MH17 is geweest staat een foto van Quinta. Ze is helemaal gaaf, dus het is geen "nare" of enge foto.

5. Kirsten:
    23 juli 2014
    Vandaag hangen de Nederlandse vlaggen halfstok. Een stabijfokker heeft er een kleine friese vlag onder gehangen om ook aan jullie Quinta te denken. Ik vond het een heel mooi gebaar en wilde ik even met jullie delen. Veel sterkte met het verlies van jullie Quinta.
  6. Alette:
    23 juli 2014
    ik ga vanavond naar amsterdam, en zal ook voor quinta een fakkel branden en een witte ballon oplaten!
  7. Marianne Berga:
    23 juli 2014
    Hoewel ik jullie niet ken, wil ik jullie heel veel sterkte wensen. Ik ben een mens met een groot hart voor honden. Het deed me zeer veel te horen dat jullie geliefde Quinta ook slachtoffer is geworden van de aanslag. Vreselijk.
    Nogmaals heel veel sterkte!
  8. Melissa:
    23 juli 2014
    Ik wens je veel sterkte!
  9. Jordi:
    Beste Nicole,

Lang heb ik gewacht of ik een reactie moest posten, zeker omdat ik jullie totaal niet ken, en niet weet of jullie er behoefte aan hebben.

Ondanks het vele leed (en een verenigd Nederland als gevolg) Moest ik als hondenbezitter constant weer aan jullie denken, mijn hond reist ook aardig wat af met het vliegtuig (reddingswerk), dus de situatie kwam erg "dichtbij".

Ik wil jullie allereerst veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies, en ten tweede jullie veel succes wensen met jullie nieuwe avontuur.

Niet wetende of jullie op de foto van Sypke geklikt hebben, maar ik kan ook beamen dat ze er vredig bij ligt.

Met Vriendelijke Groeten,

Jordi.
  10. Lucia:
    24 juli 2014
    Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van het verlies. Ook ik heb gister de hele dag aan jullie quinta gedacht, ook aan de jonge herdershond pup en de vogels die aan boord waren. Vreselijk dat dit moest gebeuren... Een schadevergoeding krijg je quinta inderdaad niet mee terug. Maar wat ik me afvroeg, krijgen jullie quinta wel weer thuis, zoals de rest van de slachtoffers thuis worden gebracht? Ik zou het vreselijk vinden als er gedacht word, het is maar een dier. Want een dier is net zo goed een familielid...
  11. Monica van Ginkel:
    24 juli 2014
    Nicole, check aub je bericht op Facebook, misschien belangrijk voor jullie (inzake Quinta)
  12. Hans Snoek:
    24 juli 2014
    Hallo Nicole, gecondoleerd met het verlies van jullie hond Quinta, ik las in het AD dat jullie hond ook in het vliegtuig zat en jullie je afvroegen hoe het met Quinta is.
    Gisteravond in een tv programma van de ARD waren beelden van de plek van het vliegtuigongeluk, daarin kwam ook een klein stukje voor van jullie hond, ik had al een berichtje naar het AD gestuurd en heb verder gezocht op internet naar een eventueel e-mailadres van jullie en kwam hier terecht.

Ik hoop jullie hiermee een klein beetje te helpen.

Vriendelijke groet,
    Hans Snoek,
    Deventer.

Hieronder de link naar het programma, op tijdstip 06:46 is de hond te zien, erg verdrietig.

13. Bernadette Keyser:
    24 juli 2014
    Als ik aan wat jullie is overkomen denk doet mijn hart zeer en moet ik huilen, zo treurig dit verlies van jullie stabijtje.Ik ken jullie niet maar wens jullie veel,heel veel sterkte toe!Heb al dagen een kaarsje branden voor alle slachtoffers en heb er nu een kaarsje bij gezet voor Quinta en jullie.Zachte groet.Bernadette,Bruchem
  14. As, Rene en Kim:
    24 juli 2014
    Wij hopen zo dat Quinta terug komt. Kim onze border collie lijkt met haar kop heel veel op Quinta. We moeten er niet aan denken om haar te verliezen. We begrijpen jullie verlies en zijn er ziek van.
  15. Coby metselaar:
    24 juli 2014
    Zou je a.u.b. contact met me willen opnemen i.v.m. het overlijden van Quinta??

Hartelijke groet,

Coby Metselaar / Ginger Animal Alert
  16. Conny en Aad van 't Hof:
    24 juli 2014
    Onze twee Drentsche Patrijshonden, verwant aan de Stabij, maken ook deel uit van ons gezin. Het zijn onze kinderen. Natuurlijk kunnen wij ons goed voorstellen hoe jullie je nu voelen. Daarom wensen we jullie veel sterkte met dit immense verlies.
  17. Esmee:
    24 juli 2014
    Ik ben er kapot van, wat er gebeurt is. Heb er geen woorden voor. Ik wens jullie echt heel veel sterkte en liefde toe in deze onbegrijpelijke en moeilijke tijd.
  18. Yolanda:
    25 juli 2014
    We wensen jullie heel veel sterkte, wat een verdriet.