Afleiding zoeken op Langkawi

19 juli 2014 - Langkawi, Maleisië

Lieve familie en vrienden, bedankt voor jullie meelevende telefoontjes en berichten. Quinta krijgen we er niet mee terug, maar het doet ons erg goed.

Gisteren was een beroerde en verdrietige dag. Ik moet jullie nog vertellen dat Quinta niet de enige hond aan boord was, er was nog een hondje in het laadruim. Ik hoop dat de familie niet aan boord was. Want ik heb het wel steeds over mijn hond, maar er waren ook honderden mensen aan boord. Wat een vreselijk gemis.

We zijn vandaag gebeld door Malaysia Airlines voor het maken van een afspraak over een schadevergoeding in verband met onze "verloren vracht". Ja, zo kun je Quinta ook omschrijven.

Hugo aan het roer

Vanmorgen zochten we wat afleiding op het prachtige tropische eiland Langkawi waar we nu verblijven. We kozen voor een Mangroventocht, een boottocht over het water door het Mangrovenbos. Lara was ziek en ging jammer genoeg niet mee, vijf minuten voor vertrek gaf ze over in een prullenbak, dus ze bleef liever in bed liggen.

De tocht was leuk, lekker over het water scheren, vleermuizen spotten in grotten, vissen voeren bij een viskwekerij en even aan iets anders denken. De schipper liet zien hoe je arenden kunt oproepen met je boot. Je laat het water opspatten met je motor, de arenden denken dat het vissen zijn en komen tevoorschijn, op zoek naar vis.

Toen we terugkwamen in het huisje voelde Lara zich gelukkig al iets beter.

1. Theo Braams:
    26 juli 2014
    Het verlies van Quinta is nog pril maar tijd heelt alle wonden.
    Geef het tijd en geniet van alles wat op jullie weg komt !!!
    Theo
  2. Monique Lensen:
    27 juli 2014
    Lieve familie ,
    Jullie kennen mij niet maar ik las net het bericht dat jullie lieve hond Quinta ook is omgekomen bij de vreselijke crash van de MH 17. Heel veel kracht en sterkte toegewenst met het verwerken van dit grote verlies.Lieve groeten van Monique Lensen uit Amsterdam en haar
  3. Monique Lensen:
    27 juli 2014
    De tekst van de laatste regel is helaas niet goed overgekomen. Ook namens mijn hondje Nina en mijn kattenclan veel sterkte toegewenst!!