Gelukkig nieuwjaar

1 januari 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2015 maar een mooi jaar mag worden.

Bij Oud en Nieuw horen tradities. En dat merk je als je het in een ander land viert. Een Aziatisch buffet met Oud en Nieuw? Nee, oliebollen moeten het zijn. Oliebollen en appelflappen met poedersuiker kennen ze hier niet, maar we hebben een mooi alternatief gevonden: gesuikerde donuts. Vinden de kinderen ook lekker.

Alternatieve oliebollen

Het zou erg druk zijn in de stad dus we bleven lekker thuis, spelletjes doen. Tot 12 uur hoorden we helemaal... niets. Om middernacht werd er bij het clubhuis prachtig siervuurwerk afgeschoten, maar na drie minuten was het al weer afgelopen. Ik was te laat voor het maken van een foto. Donderdag 19 februari krijg ik een nieuwe kans, dan begint het Chinees nieuwjaar.

Wensballon
Niet getreurd. We hadden nog een wensballon achter de hand. Voor het huis lieten we de ballon op, prachtig. Alles ging goed tot de ballon in de boom bleef hangen. Gelukkig had het de dagen ervoor flink geregend. Ik kan wel zeggen dat we er lang van hebben genoten. Langer dan van het vuurwerk.

Wensballon in de boom

Tijdsverschil
Het jaar 2014 was voor ons zeven uur korter, maar er is zoveel gebeurd dat ik het niet gemerkt heb. Het tijdsverschil met Nederland merk je wel. Toen we hier toostten op het nieuwe jaar was het in Nederland vijf uur. Youp van het Hek was nog niet eens begonnen. We wensten onze vrienden en familie in Nederland een gelukkig nieuwjaar, maar daar was het nog 2014.

Vuurwerkshow in Kuala Lumpur
Bij de Petronas Towers in Kuala Lumpur was een kleinere vuurwerkshow dan anders te zien vanwege verschillende rampen in 2014. Het neerstorten van de MH17 was daar een van, maar er was ook de verdwijning van het andere toestel, de tsunami en nu weer de overstromingen. Ik hoop dat 2015 een beter jaar wordt voor het land, waar ik al een beetje van ben gaan houden.

Tahun baru gembira (gelukkig nieuwjaar)

1. Dineke:
    1 januari 2015
    Ja, leuk hoor omdat zo mee te maken. Hier zag je nu ook heel veel van die wens lampjes. We hoorde van buurman Jos dat het in Nederland alleen in de nacht van de jaarwisseling mag. Hij werkt in de verkeerstoren op Schiphol. Leuke jonge buurtjes die ons zo nu en dan even ons grasmatje bijwerkt. Nou dan ga ik maar weer de printer aanzetten, helemaal leuk.dikke zoenxxxxx
  2. Eddy en Petra:
    Jullie ook een fijn en gelukkig jaar. Grtn Eddy en Petra
  3. Edwin, Petra & Kids:
    1 januari 2015
    Wij wensen jullie een heel goed jaar daar in het verre! Wij gaan niet alleen nieuwjaarsdag vieren maar ook de verjaardag van Timo die alweer 19 jaar geworden is.
    Liefs van ons
  4. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    2 januari 2015
    Een heel gelukkig 2015 gewenst en ik ben nu al benieuwd naar de foto's van het Chinese Nieuwjaar! :-)
  5. Iengrid:
    8 januari 2015
    Voor jullie ook het allerbeste voor dit nieuwe jaar!