Rondje om het huis

12 januari 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Ga je mee? Lopen we een rondje over de compound Valencia. Je zult dan niet zo snel verdwalen als je ons komt bezoeken en er is genoeg te zien.

Als ik mijn schoenen aan wil doen schrik ik me rot. Een kikker heeft zich verscholen onder mijn schoenen. Ik schrik wel vaker van mieren, kakkerlakken, leguanen en andere beesten waarvan ik het bestaan en de naam niet ken. Ze zijn volgens mij niet gevaarlijk, meestal gaan ze er snel vandoor.

Ik pak vervolgens mijn fiets uit de schuur. We kunnen wel lopen, maar de compound is best groot. Rondje golfbaan, de binnenring is ruim drie kilometer. In Maleisie fiets ik een stuk minder. Het is gemiddeld dertig graden en er zijn geen fietspaden. Als ik mijn fiets uit de schuur pak zie ik schimmel op mijn handvatten zitten. Gadver!

Twee weken niet gefietst
Onze buurtjes
De verbouwing van het huis naast ons schiet aardig op. Het altaar hangt al, net als de versiering rond de deur, het bonsai boompje en de haan op de hoek. Onze Chinese buren zullen er eerdaags wel intrekken. En denk dan niet aan een man, vrouw en twee kinderen. Er wonen vaak meerdere families bij elkaar in één huis. Ik heb het ze nog niet gevraagd, maar ik denk dat Lara en Hugo het wel leuk zouden vinden om samen met Mariska en Joeri in één huis te wonen.

Huis naast ons

Clubhuis
We wonen een paar minuten lopen van het clubhuis vandaan. Je vindt hier een gym, een zwembad, een restaurant en een biljarttafel. Het clubhuis ligt aan een plein met een café, supermarkt, stomerij en een winkeltje met leuke souveniers, zoals tassen. Wel je slippers uitdoen voor je naar binnen gaat. We houden het winkeltje graag schoon.

Schoenen uit

Paraplu
Tijdens mijn wandelingen en fietstochten over de compound heb ik verschillende foto's gemaakt van mooie dingen die ik tegenkwam. Prachtige bomen, bloemen, dieren en versierde huizen. En mensen niet te vergeten. In de zon lopen doen alleen die gekke blanken, de Aziaten hebben altijd een paraplu bij zich. Tegen de regen en tegen de zon.

Multifunctionele paraplu

Bezoek uit Nederland
Donderdag 22 januari vliegen Jaap en Dineke met Walter mee naar Kuala Lumpur. Dan kunnen ze alles met eigen ogen zien. We kijken er erg naar uit, het logeerbed staat al klaar.