Geen sneeuw verwacht

28 december 2014 - Bali, Indonesië

Maar wel een heleboel regen. We krijgen allemaal mooie plaatjes van sneeuw in Nederland toegestuurd. Ik hoef niet de zeggen dat de kinderen graag naar Nederland willen.

Waterval
De vakantie op Bali is voorbij en we zijn weer terug in Sungai Buloh. Door de grote regenval zijn er vele overstromingen langs de rivieren in het noordoosten van Maleisië. Wij wonen gelukkig op een heuvel en niet naast een rivier, maar het voelt wel dichtbij. Evacuaties en reddingsacties zijn dagelijks nieuws.

Ook op Bali werden we nat, was het niet door de regen dan was het wel door het snorkelen, surfen en raften. Hier gaan we van een stuwdam van 4 meter naar beneden.

Raften
Ik had verwacht wat stenen overblijfselen te vinden van onze voorouders, maar alles wat ze achtergelaten hebben is Dutch patat met mayo en bitterballen.

Friet van Piet
Kunst
De Balinezen maken prachtige handgemaakte dingen van hout, zilver, verf en doeken. Deze houtbewerker gebruikt zijn voet om het beeld vast te houden.

Houtbewerking
Video
Rechts onder laatste video vind je een filmpje. Dit is de Barong dans, de overwinning van goed over kwaad. Het houten masker is van Barong, de leider van goede krachten.

Ik wens je nog een fijne kerstvakantie met veel sneeuw!

1. Dineke:
    28 december 2014
    Zo dat zijn mooie foto's. En ook veel plezier gehad en ook heel heet gehad. Het zijn de momenten die je je hele leven bij blijven en daar doe je het voor.
    Ga nu alles even printen daar heb ik wel zin in nu.
    Naar buiten vandaag voor mij levens gevaarlijk en veel te glad.
    Dikke knuffels.
  2. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    29 december 2014
    Goed om te horen dat jullie niet direct geraakt worden door de overstromingen. Ik maakte me al een beetje zorgen! Dank voor de blog weer met leuke foto's :-)
  3. Eddy en Petra:
    30 december 2014
    Leuk hoor. Mooi om mee te mogen maken lijkt ons.
    Ach jullie komen nog wel eens terug. Zal er nog veel sneeuw kunnen vallen ;-) Kus Eddy en Petra