We eten weer stampot

27 april 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

‘Dit is de lekkerste maaltijd sinds maanden’, aldus Hugo die voor de tweede keer zijn bord volschept met Savooienkool stampot. De rookworst komt van de markt in Zeist. Boerenkool vindt hij nog lekkerder, maar dat Hollandse superfood heb ik hier nergens kunnen vinden. Over een paar maandjes zijn we weer in Nederland en dan maakt oma weer een lekkere boerenkoolstampot voor hem.

Kuala Gandah
Walter blijft twee dagen bij ons logeren. We willen iets met hem gaan iets doen wat je thuis niet zo gauw doet: een olifant in bad doen. Anderhalf uur rijden bij ons vandaan ligt het olifanten opvangcentrum Kuala Gandah (Wilde riviermond). Wees er op tijd bij! stond in de folder dus na de koffie gaan we op pad. Het park ligt afgelegen in de jungle en is wat moeilijk te vinden door het ontbreken van borden, maar als we er aankomen zijn we nog ruim op tijd. Over een uur gaat het park pas open.

We mochten de olifanten wel voeren maar samen badderen met de olifanten ging helaas niet door. Het had de dag ervoor flink geregend waardoor de stroming te sterk was. De olifanten gingen dus alleen het water in. Je zag ze genieten van hun bad, sommigen gingen kopje onder en anderen sproeiden met water. Heel grappig om te zien.

Kopje onder

Deer park
Vlakbij het olifantenpark ligt het Deer park. De mannen zijn gek op slangen, maar ik hou liever wat aaibaarders vast.

Wat een schatje

Koningsdag
Koningsdag gaat hier niet helemaal ongemerkt voorbij. Zaterdag was het Oranjefeest. Midden in de stad Kuala Lumpur met een mooi uitzicht op de torens dronken we Heineken bier en kletsten we met de andere Hollanders. Je moet je Nederlands ook een beetje bijhouden.

Fijne Koningsdag!

1. Ingrid Kerstens:
    27 april 2015
    Hoi Nicole. Boerenkool is Kale in het Engels. Je kunt het af en toe zelfs in de Jaya kopen, organic!

ik heb het ook bij Village Grocer in MK gezien, succes!!!!
  2. Dineke:
    27 april 2015
    Dat is smullen voor Hugo en ik dank voor de rest ook wel.
    Zo bij Oma zullen jullie je boerenkool wel inhalen, hou daar maar rekening mee.
    En dan die enge slangen, hun liever dan ik.
    Maar mooi verhaal. Kijk weer uit naar de volgende.
  3. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    1 mei 2015
    Heerlijk, savooiekool! Met worst zelfs! Genieten hoor. En wat gaaf zeg, die olifanten. Da's weer eens wat anders dan zwart-witte koeien ;-)