Boer zoekt moslima

10 mei 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Bedankt voor de tips. We hebben boerenkool gevonden, uit... Australië. Het is wat zachter van smaak maar goed te eten met oma’s worst van de markt in Zeist.

Er zijn nog meer Europese producten in de supermarkt te vinden. Wat dacht je van Brusselse spruiten of Frans stokbrood. Maar het brood haalt het niet bij het warme stokbrood dat je haalt bij een bakker in Frankrijk. Uit Nederland komt de kaas en melk. Campina verkoopt hier melk onder de naam Dutch Lady. De melk is een stuk zoeter dan thuis, ze houden hier wel van zoet.

Melk uit Nederland

Foto maken? Maar natuurlijk!
Voor de ingang van de supermarkt staan twee bewakers plus een wat oudere beveiliger die altijd naar me zwaait en zijn duim opsteekt. Als ik vraag of ik een foto van hem mag maken gaat hij voor me poseren, maar normaal zit hij in een tuinstoel voor de winkel.

Poseren voor de foto

Er is veel personeel aanwezig om je te helpen bij het afwegen van de appels, het inpakken van de boodschappen bij de kassa, het inladen van de boodschappen in de auto en het terugbrengen van het karretje.

Wel fijn, de boodschappen zijn soms best zwaar. Zeker als je een paar pakken rijst van 10 kilo meeneemt.

Nepal
In Nederland is veel geld opgehaald voor de slachtoffers in Nepal. Ook in Maleisië wordt geld ingezameld. Veel bewakers komen uit Nepal, ook de bewakers van de compound en van de school. Vorige week zijn enkele moeders op school aan het bakken geslagen en hebben hiermee 200 euro opgehaald.

Nepalese Charity Bake Sale op school

Vanmorgen werd ik verrast met lekkere koekjes. Dank je wel Lara. En tijdens de lunch werd ik weer verrast. Ik kreeg een mooie roos en een gratis maaltijd.

Alle moeders wens ik vandaag nog een fijne moederdag!

1. Dineke:
    10 mei 2015
    Wat een leuk verhaal en fijn dat er ook wat Europese producten zijn. Dat wordt voor Hugo smullen. Ik ga gauw aan de slag.
    Dikke zoen van ons
  2. Lara:
    10 mei 2015
    Asjeblieft mama! (Bedankt dat je de koekjes met ons gedeelt hebt)
  3. Mariska:
    18 mei 2015
    En pabub dan? ;)
  4. Lara:
    19 mei 2015
    T was toch geen vaderdag?!?!
    ;)
  5. Yvonne:
    10 juni 2015
    Lieve dochter heb jij zeg!
    Jaha lief mannentje de bewaker, hij is er maar druk mee om iedereen te begroeten:)