Hugo heeft zijn duikbrevet

19 april 2015 - Tioman, Maleisië

Afgelopen week hadden de kinderen een weekje vrij van school. Hugo wilde wel een tweede poging wagen om zijn PADI te halen, de vorige keer kreeg hij last van zijn oren. De duikschool zit op het tropische eiland Tioman. Je kunt daar ook snorkelen dus ik ging mee. Lara bleef liever thuis.

Tioman
Met de veerboot komen we aan op het eiland. Je kunt het eiland goed gebruiken voor het maken van een film. Zon, helder blauw water en een wit strand met palmbomen. De lucht is aan zee een stuk frisser dan in Kuala Lumpur. Heerlijk.

Met een kopje thee genieten we even later van de ondergaande zon.

Zonsondergang met een kopje thee

Duiken
Het duiken gaat goed. Hugo doet enkele oefeningen, zoals zwemmen zonder masker. En wat hij moet doen als zijn tank leeg is en hij geen lucht meer heeft. Hij deelt dan de tank van zijn maatje en zwemt snel omhoog. Maar het duurt wel even voor je boven bent als je veertien meter diep zit.

Deze oefeningen gebeuren allemaal onder water, daar zie ik niks van maar Patrick zegt dat hij het allemaal prima doet. Ik zie Hugo wel het water ingaan. De eerste keer rolt hij vanaf de boot achterover en de tweede keer stapt hij met die zware tank en zwemvliezen zo het water in. Een grappig gezicht.

Taart
Na twee dagen gaan we weer terug naar Lara. Ze bleef voor het eerst een paar dagen alleen thuis, maar vermaakte zich prima. We kregen een foto van een heerlijke smoothie die ze gemaakt had en ze had ook nog een verrassing. Toen we thuis kwamen had ze slingers opgehangen en een heerlijke verjaardagstaart gebakken.

Lara heeft een heerlijke taart gebakken

Faulty Towers
Patrick had ook een verrassing voor me. We gingen met zijn vieren uit eten bij Faulty Towers. Er ging van alles mis, een kunstgebit in de soep, gebroken borden, een rat in het restaurant… Sybil heeft ‘Happy Birthday’ voor me gezongen (zie video). Een beetje vals, dat wel.

1. Dineke:
    19 april 2015
    Hoi leuke ervaring weer en die Hugo toch zijn PADI gehaald.
    En wat kan dat mens zingen zeg precies in het verkeerde oor.
    Je zou bijna ook daar doof worden. En wat een dochter he,
    die een mooie taart heeft gebakken. Oke ik ga zo weer aan het printen. Dikke zoen