De zoektocht is ten einde

15 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Quinta

Vanmorgen kreeg ik verdrietig nieuws van Wilma. Olaf Koens, verslaggever van RTL nieuws is weer terug in de Oekraine en vertelde dat er de afgelopen twee maanden veel branden hebben gewoed en dat de honden ter plaatse zijn verbrand. Hiermee komt een einde aan een periode van onzekerheid.

Ook al is het resultaat niet wat we gehoopt hadden, ik wil Wilma, Coby, Anita, Marijke, Iep, Fedor en alle andere lieve mensen die meehielpen zoeken bedanken voor hun hulp om de honden weer thuis te krijgen.

Annie den Haan heeft bovenstaande mooie kaart van Quinta gemaakt. Ik wil hem graag met jullie delen.

Herdenkingsmonument

Op 4 oktober wordt het herdenkingsmonument voor de omgekomen dieren op de dierenbegraafplaats 'De Aarde' in Limburg onthuld.

1. Wilma Klinkhamer:
    15 september 2014
    Lieve familie, het spijt ons dat het niet gelukt is. Met zijn allen hebben we er drie maanden voor geknokt. We hebben het antwoord maar helaas niet dat antwoord waar we op hadden gehoopt met zijn allen. Beiden honden zijn voor ons niet meer ver weg, want ze zitten in ons hart en zullen daar voor altijd blijven. We gaan ze op 4 oktober heel mooi herdenken. Een ieder die hierbij aanwezig wil zijn, is bij deze van harte uitgenodigd. Voor informatie en het programma van die dag, zie de facebookpagina: http://www.facebook.com/akkashulpformissingdogs

Familie heel veel sterkte toegewenst, we denken aan jullie.
    Quinta rust zacht lieve meid, samen met Kosta.

Wilma Klinkhamer en Yvonne Klinkhamer - Akka's Hulp for Missing Dogs
  2. Eddy en Petra:
    15 september 2014
    Dat is ook nieuws wat je niet verwacht.
    Jammer maar het is niet anders.
    Maar inderdaad : "De herinnering blijft"

Lieve groeten van Eddy en Petra
  3. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    15 september 2014
    Wat akelig dat jullie het lichaam van Quinta niet zelf te rusten kunnen leggen. Klein lichtpuntje misschien dat er nu e en einde komt aan een tijd van onzekerheid. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... We denken veel aan jullie.
    Liefs, JOyce
  4. Ringa:
    15 september 2014
    Kreeg ook een e.mail van Olaf Koens met dit bericht, gisteravond laat. Best opnieuw een schok om te horen dat de beide honden verbrand zijn. Maar helaas in een oorlogsgebied staat de wereld op z'n kop en gebeuren er dingen die niet zouden moeten gebeuren.
    Nicole en familie, ik hoop dat jullie veel kracht zullen ondervinden om ook dit trieste bericht te verwerken.
  5. Anita van Melick:
    Lieve Nicole en familie,
    Het spijt mij ook dat het we niet dat hebben bereikt waar we voor gingen,maar zoals Wilma al zegt,Quinta en Kosta zitten in ons hartje.....en hebben een speciaal plekje in mijn hartjesdoosje,waar ik al mijn dierbare overleden dieren bewaar....zodat ze altijd bij me zijn.....
    Heel veel sterkte wens ik jullie allen,en Quinta en Kosta rust zacht lieverds,het ga jullie goed,daar over The Rainbowbridge....voor altijd samen...♡■♡
    Liefs Anita van Melick...Xxx
  6. Marijke:
    Lieve Nicole en familie,

Heel spijtig dit nieuws , wat me wel goed doet is dat er zoveel mensen ons geholpen en gesteund hebben....en dat ze nu samen zijn aan de andere kant ...en beloof ze een meer dan waardig afscheid te geven op 4 oktober
    Liefs Marijke
  7. Egon:
    15 september 2014
    Er waren heel veel baasjes en vrouwtjes van Stabij's geraakt door het trieste nieuws dat Quinta ook slachtoffer was. Nu ik het bericht van Wilma weer deel op de facebook stabij groep, komen er weer veel reacties. Weet dat Quinta in plekje in veel harten heeft gekregen. Ik hoop dat jullie dat een beetje steun geeft en gegeven heeft. Het gaat jullie goed ...
    Egon.
  8. Sybrig:
    Lieve Nicole en familie,
    Ik ken jullie niet maar heb de laatste maanden meegeleefd en gehoopt dat Quinta (en Kosta) gevonden zou worden zodat jullie waardig afscheid van haar zouden kunnen nemen. Helaas mag dat niet zo zijn. Jullie weten nu in ieder geval wat er gebeurd is. Hoop voor jullie dat dit helpt bij het verwerken van het verlies.
    Veel sterkte daarbij.
  9. Coby metselaar:
    Lieve familie van Quinta

Zo verdrietig dat we geen beter nieuws konden vertellen dan het nieuws dat Quinta niet meer teruggevlogen kan worden naar jullie. Ik weet als geen ander hoe dat voelt.... je lieve viervoetervriend nooit meer terug zien na een onverwachts overlijden. Ik hoop dat jullie toch ooit weer de vriendschap willen aangaan met een viervoeter, het is een van de mooiste dingen in het leven van een mens, je vindt er troost, je praat er tegen, je krijgt er nauwelijks ruzie mee en ze zijn zo loyaal... honden.... ik kan er niet genoeg van krijgen.... liefs en sterkte met het gemis, Coby.
  10. Anna Brands:
    Nicole en familie
    ik heb vanaf de aanslag het nieuws gevolgd en toen ik over de honden hoorde die ook waren omgekomen gehoopt dat zij net als de mensen zij ook naar Nederland zouden komen zo dat jullie ook afscheid konden nemen helaas is dit nu niet meer mogelijk ik hoop dat jullie nu toch en beetje kunnen afsluiten bij het monument en de mooie tekeningen heel veel sterkte en Quinta en Kosta goede reis over de regenboogbrug Anna en Vanny
  11. Marja smit:
    16 september 2014
    ik heb ook lang op de uitslag gewacht, heel lang gedacht dat ze wel weer naar hun baasje toe gebracht konden worden, is niet het geval, wij denken aan al de inzittende, het heeft mij erg dwars gezeten dat er over de dieren niks gezegd werd, maar nu is het dat de dieren verbrand zijn, fam. veel sterkte Quinta en kosta rust zacht marja
  12. Carla ras:
    16 september 2014
    lieve familie. Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van het verdriet over jullie honden .
  13. Ingrid:
    17 september 2014
    Wat ontzettend triest, maar het is niet anders. Toch fijn dat er ondanks alles nog gezocht is, wat bewijst dat er mensen zijn die begaan zijn met de dieren die omgekomen zijn.
    Heel veel sterkte met het gemis van Quinta....
  14. Franca Blom:
    18 september 2014
    Wat verdrietig dat Quinta nu niet naar Nederland overgebracht kan worden. Wel goed dat er nu een eind aan de onzekerheid is gekomen. Veel sterkte gewenst.
  15. Astrid:
    19 september 2014
    Heel triest Nicole voor jullie allemaal. Als ik bij Arnaud ben zie ik haar en kijk altijd even naar de foto.
    Wat fijn dat jullie dat mooie portret hebben. Maar dit is gewoon niet wat had moeten zijn.
    Liefs Astrid
  16. Astrid VErhage:
    22 september 2014
    Lieve Familie van Quinta
    Heel veel sterkte. ik heb de afgelopen weken echt meegeleefd.
    Ik hoop dat jullie de mooie herinneringen aan Quinta kunnen behouden... nogmaals heel veel sterkte..
  17. Iengrid:
    24 september 2014
    Lieve Nicole (en de rest van de familie)
    Wat heb ik gehoopt en geduimd dat Quinta haar weg terug zou vinden naar jullie. Wat een naar bericht dat ze niet terug zal komen.
    Een enorme inzet van zoveel mensen, begreep ik, leverde niks op. Heel verdrietig dit.
    Ik heb er over nagedacht om naar de begraafplaats te gaan bij het herdenkingsmonument, maar helaas hebben we een andere afspraak staan voor 4 oktober. Maar als ik in die buurt ben, heb een vriendin daar vlakbij wonen, zal ik zeker een keer een kijkje gaan nemen. Dat is alles wat ik kan doen voor jullie en voor Quinta.
    Lieve groetjes,
    iengrid
  18. Jens:
    24 september 2014
    I´m so sorry that the dogs can´t come home!

But the two dogs will rest in our hearts. I will never forget Quinta and Costa!

Let´s rest them in peace!