Xing Nian Kuai Le

15 februari 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Gelukkig nieuwjaar. Het is nog geen 19 februari maar diverse Chinese moeders met kinderen op dezelfde school als Lara en Hugo wensen me nu al een gelukkig nieuwjaar. Het voelt wel een beetje raar, om elkaar midden op de dag bij 30 graden een gelukkig nieuwjaar te wensen. Maar ik wens ze uiteraard ook een Xing Nian Kuai Le.

Chinese lunch
Afgelopen woensdag gaven de kinderen een voorstelling op school over het Chinees nieuwjaar. Om alvast in de sfeer te komen stelde één van de moeders voor om voor de voorstelling naar een Chinees restaurant te gaan. Goed idee. Ik hou wel van Chinees eten, ze serveren de pepertjes tenminste apart.

In een Chinees restaurant zit je aan ronde tafels. In het midden zit een draaischijf waar het eten op staat. Je kunt zo met iedereen praten, gezellig aanschuiven en als je de rijst wilt draai je even aan de schijf.

Lucky words
Er wordt een schaaltje eten op tafel gezet. Iedereen neemt de stokjes in de hand en mixt vervolgens de ingrediënten door elkaar. Tijdens het mixen roepen ze enkele ‘lucky words’: gezondheid, vriendschap, geluk, geld...

Het smaakt heerlijk, gember en honing is een goede combinatie. Ik moet nog wel een beetje oefenen met de stokjes. Voor de laatste kleine stukjes gebruik ik een vork. Als enige.

Na de lunch genieten we van de voorstelling. Vooral de dans met de waaiers vond ik erg mooi.

Dans met waaiers

De puppies zijn weer terug!
Dinsdag belt Gemma. De puppies zijn weer aardig opgeknapt. Wil ik ze weer terug? Ik mag kiezen: de puppies, Smeagol of de puppies én Smeagol. Tja, het gaat net zo lekker met Smeagol. Ze begint me nu te vertrouwen. De eerste dagen reageerde ze nergens op, zelfs niet als ik haar eten gaf of met haar ging wandelen. Na drie dagen kwam er een eerste kwispeltje en nu komt ze enthousiast naar me toe rennen als ik thuis kom. Om haar dan weer in een hokje te stoppen…

Dus op dit moment heb ik vijf honden.

Op de video zie je de pups in slow-motion (met dank aan Lara).

Kennismaking met Smeagol

Kennismaking met Smeagol

1. Dineke:
    15 februari 2015
    Hallo allemaal, wat een fantastisch verhaal weer en wat fijn dat de hondjes er weer zijn, ook voor Lara en Hugo.
    Nou die ga ik zo gauw mogelijk printen. Want als ik morgen kan trappen lopen mag ik naar huis. Dan zien we wel hoe het loopt.
    Dikke kus van ons. Xxxxxxx
  2. Eddy en Petra:
    15 februari 2015
    Hoi. Leuk weer. Ook het zien van de "hondjes" op het filmpje.
    Dat worden hele grote honden :-)
    Hugs van Eddy en Petra
  3. Sandra:
    18 februari 2015
    Hahaha, als enige met een vork, het zou mij net zo vergaan!;-) Mooi verhaal weer, succes met de hondjes!