Waar blijft mijn water?

4 augustus 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ik hoop dat woensdag 6 augustus de watercontainer geleverd wordt. We hebben de opdracht nu aan een andere leverancier gegeven. Maar ja, het is Maleisie, dus het blijft afwachten.

De watercontainer zou zaterdag 26 juli al geleverd worden. Er komt hier wel water uit de kraan, maar dit heeft een vieze chloorsmaak. Dus een container met drinkwater in de keuken zou fijn zijn. We bestelden tien flessen van 19 liter voor de komende maand.

De gehele zaterdag thuis gebleven, maar er kwam niemand. Als je ze belde, dan waren ze onderweg. Eind van de dag waren ze niet meer onderweg, ze zouden niet meer komen, de vrachtwagen was stuk. Nou ja, kan gebeuren. Afspraak gemaakt voor woensdag. Je raadt het al, weer niemand.

Zaterdag dan. Laatste kans. We gingen vroeg boodschappen doen, zodat we thuis zouden zijn als ze kwamen. Om drie uur toch maar eens bellen. Ja, ze komen om vijf uur. Vijf over vijf kregen we het volgende mailbericht. 'They can't make it today, bcoz the lorry is break down'. Maar dat is hetzelfde excuus als vorige week!

Dus hebben onze fietsen gepakt en water gehaald bij het winkeltje hier beneden. De heenweg deden we in zes minuten. Terug moesten we klimmen en waren we in tien minuten thuis. We trokken wel de aandacht van de beveiliging bij de ingang. Ik denk dat het hier niet zo gebruikelijk is dat je boodschappen op de fiets doet.

Bij de supermarkt verkopen ze ook 'chicken feet'. Hoe moet je die klaarmaken? Er zat geen recept bij.

1. Dineke:
    4 augustus 2014
    Hoi, dat is lastig dat het water er nog steeds niet is.
    Ik hoop dat ze met het internet instaleren hun wel aan de afspraak houden. En hoe was het fietsten in K L?
    En nu ga ik even m'n reiswebblog bij werken.
    Hebben jullie mijn mails ontvangen?
    Dikke zoen
  2. Marjolein:
    6 augustus 2014
    We kennen elkaar niet (ik zit in Dubai) maar ik hoorde vandaag pas van Martin, aan de receptie in Gouda, dat jullie hond in het neergeschoten vliegtuig zat. Gecondoleerd.
    Kippevoeten zijn lekker in de soep. Het maakt een natuurlijke gelei. Wel eerst goed schoonmaken, je kan hiervoor, indien verkrijgbaar, sterilisatie vloeistof voor babyflessen gebruiken. Dat is niet toxisch.
    Success met je water levering!
  3. Dineke:
    6 augustus 2014
    Hoi, ik zou niet weten hoe of je die klaar kan maken. Bij ons is dat niet te koop. Misschien wordt het in dieren voedsel verwerkt,
    ik zeg maar wat hoor. Had je ze al gekocht dan? .
    Nou succes er mee. Dikke zoen