Vier puppies in de tuin!

31 januari 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Hallo, Lara hier! Van mama mocht ik dit reisblog schrijven, omdat ik veel te vertellen heb over de puppies die we afgelopen dinsdag hebben gekregen.

Puppies?
Ja, Puppies! Ze zijn langs de straat gevonden en naar het asiel gebracht bij ons op de compound, maar omdat ze nog maar een paar weken oud zijn (en dus te jong) zochten ze een vrijwilliger die 4 weken op ze kon passen, zodat ze oud genoeg zijn om in het asiel te komen en daarna een baasje te krijgen. Mama had zich opgegeven als vrijwilliger, en die wilde dat wel! Wij natuurlijk ook, maar zij had uiteindelijk de beslissing genomen om ze in huis (of in de tuin) te nemen. De dag nadat opa en oma weer naar huis waren gegaan, kwam ik thuis van school, en liep gelijk door naar de tuin, waar vier hele schattige puppies op me stonden te wachten!

Lara met de puppies

Namen
“Hoe heten ze?” Was mijn eerste vraag, nadat ik ze helemaal fijngeknuffeld had. “Ehhmmm…Ik geloof dat er eentje Kelvin heet…ehhmmm…en die heet Kelley, of nee! Die heet Courage…eehhhmmm…” Uiteindelijk kwam het er op neer dat we zelf ook namen mochten verzinnen, want ze luisteren toch nog niet naar hun naam! Dat vond ik heel erg leuk, want het zijn vier hondjes, en wij zijn met z’n vieren (papa, mama, ik en Hugo) dus dan konden we allemaal 1 naam bedenken. Ik koos het zwarte hondje dat wat rustiger was dan de rest, en wat meer van knuffels houdt, en noemde haar Siana. Mama noemde het andere zwarte meisje, Joy. Toen Hugo thuis kwam van voetbal, kwam hij ook gelijk naar de tuin. “Jij moet ook nog een hondje benoemen” zei ik “want anders heeft hij geen naam!” “NEE!” was zijn reactie. “Ik kan niks verzinnen!” “Nou, dan noemen we hem Nix!” Toen papa thuis kwam, vroeg ik: “Hoe wil jij de laatste hond zonder naam noemen?” “Makan!” zei hij meteen. Dit betekent ‘eten’ in het Maleis, en volgens papa is dat “het enige waar honden aan denken, en het klinkt ook nog eens stoer!”

Kom je spelen?

Siana, Joy en Makan

Ik doe ook mee

Nix

Hondenbezoek!
Nadat ze twee dagen bij ons waren, kwam de hond van Yvonne (de vriendin van mama. Ze komt ook uit Nederland) langs om kennis te maken met de puppies. Eerst vonden de puppies Tess (haar hond) eng, maar ze waren toch wel nieuwsgierig naar wie deze vreemde indringer was, dus kwamen ze dichterbij. Op het eind vond Tess de puppies enger, dan de puppies haar! Tess vindt wel meer dingen eng, dus het was niet echt een verrassing. Ik wou dat ik er bij was geweest, maar ik was helaas op school.

Tess als nanny

Problemen?
Ze zijn heel lief, maar we hebben ook een paar probleempjes. Ze mogen bijvoorbeeld alleen in de tuin, en niet in ons huis, omdat ze nog niet zindelijk zijn, en ze bijten overal in. Als je ze in huis zou nemen, zou het huis heel erg vies worden en zouden ze misschien de kabels van de TV doorbijten. Ze bijten ook in vingers en tenen, en dat moeten we ze afleren. Ze mogen alleen in hun speeltjes bijten, of in bladeren. Er was ook een palmblad naar beneden gevallen, wat ze heerlijk vinden om op te knagen!

We waren bang dat ze aan de voorkant van het huis, door het hek konden kruipen, en zo ontsnappen, omdat ze nog zo klein zijn, dus heeft papa er gaas voor gespannen. De puppies worden steeds groter, dus over een tijdje zijn ze misschien zo groot dat er geen gaas meer voor hoeft. Als we naar binnen gaan,nadat we met ze gespeeld hebben, piepen ze, omdat ze mee willen. En als we in de serre gaan eten, dan kunnen ze ons zien en krabben ze aan het gaas, wat er zit tegen de muggen, omdat ze naar ons toe willen. ’s Avonds slapen ze met z’n allen in een (hele grote) bench, want we kunnen ze niet in de gaten houden als we slapen. Verder hebben we geen problemen, en alle problemen kunnen natuurlijk opgelost worden! Ik vind ze hartstikke lief, en ik vind het jammer, dat ze over 4 weken weer weg moeten.

Het volgende reisblog mag mama weer schrijven, doei!

1. Dineke:
    31 januari 2015
    Wat ontzettend leuk allemaal en die namen die spontaan zijn ontstaan. Hier op de foto's kunnen we geen verschil zien, dus ben benieuwd of jullie ze uit elkaar kunnen houden. Heel veel plezier met die lieve beestjes . Dikke zoen. Xxxxxxx
  2. Eddy en Petra:
    Leuk hoor. Geniet er lekker van. En welke houden jullie? Grtn Eddy en Petra
  3. Ellin:
    Hoi Lara,
    Wat leuk om je reisblog te lezen en van de puppy's!
    Zou je één van de puppy's willen houden?
    Bij jullie kunnen ze makkelijk in de tuin, hier in Nederland zou dat niet kunnen, want hier is te koud en te nat voor de puppy's. Maak er wat leuks van met de kleine lieve puppy's!

Groetjes,
    Jop en Ellin
  4. Michaël&Hennie:
    31 januari 2015
    Wat zal dat heerlijk zijn 4 van die speelse doerakken in de tuin. Ze zien er poeslief uit. Hoe groot worden? Geniet er de komende weken van.
    Groet Hennie
  5. Karin:
    1 februari 2015
    Wat leuk Lara, vier van die boefjes. Misschien mag er toch straks eentje blijven (voor je verjaardag bijv)? Ben wel benieuwd hoe ze eruit zullen zien als ze volwassen zijn. Nu zijn ze in ieder geval hartstikke schattig, geniet er maar lekker van.
  6. Iengrid:
    3 februari 2015
    Wat een leuk verslag...dankjewel Lara!
    Lekker genieten van die lieve puppies!
  7. Hanneke:
    4 februari 2015
    Wat leuk dat jullie nu voor de 4 puppies mogen zorgen.
    Verwen ze niet teveel, want dan willen ze niet meer weg.
    Is het na te gaan of ze uit 1 nest komen?
  8. Wilma Klinkhamer:
    5 februari 2015
    Hallo allemaal, wat ontzettend leuk geschreven en geweldig om te lezen. Die namen zijn fantastisch, wat goed verzonnen. Jullie zullen je handen wel vol hebben aan die kleine banjers. Ik wens jullie nog veel plezier saampies. Dikke kus..xx grt Wilma