Tabur Hill

7 oktober 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Steile klim

Ze houden hier in Maleisie wel van een feestje. Zondag 5 oktober was het Hari Raya Haji, beter bekend als het offerfeest. En omdat het feest op een zondag viel, hadden we maandag weer een replacement day, oftewel een vervangende vrije dag.

De lokale bevolking hier gaat op zo'n dag lekker eten bij familie, maar onze familie is erg ver weg, dus gingen wij iets anders doen. Samen met Lotte, Lisa en de coach Elin van mijn sportclub Fit4Life gingen we in de vroege ochtend de berg met de naam Bukit Tabur beklimmen. Lotte komt uit Denemarken, Lisa uit Australie en Elin uit Noorwegen. Patrick en Hugo gingen ook mee, Lara lieten we lekker uitslapen.

Het was een mooie en soms pittige klim. De berg is 360 meter hoog en het laatste stuk is erg steil. Via een touw klommen we omhoog. Hugo was als eerste boven. Eenmaal boven zie je aan de ene kant van de bergrug de stad Kuala Lumpur liggen. Aan de andere kant ligt een stuwdam met daarachter de jungle. Prachtig.

Elin doet nog een paar Push Ups

Elin doet op de top nog enkele oefeningen.

Elin: Push ups are just a bit more fun when you do them on a cliff. (Push ups zijn gewoon leuker als je ze op de rand van een berg doet.) Nou, ik weet het niet hoor...

In totaal hebben we er bijna 4 uur over gedaan. Toen we thuiskwamen was het tijd voor een lekkere lunch.

1. Dineke:
    7 oktober 2014
    Ze houden jullie daar wel lekker bezig, of niet dan.
    Wat een internationaal gezelschap.
    En dat klimmen is ook echt wel iets voor Hugo.
    Ja zo'n jonge knul en niet al te zwaar loopt iedereen er uit.
    Goed gedaan jongen.xxxxxxxxx