Snowboarden op het water

29 maart 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Nederlanders en watersport, dat hoort bij elkaar zal de Nederlandse Vereniging Maleisië hebben gedacht. Of we zin hebben in een dagje op het water van Lake Putrajaya? Daar hoeven we niet lang over na te denken.

We rijden naar Lake Putrajaya, een kunstmatig aangelegd meer dat ongeveer 25 kilometer ten zuiden van Kuala Lumpur ligt. De straten zijn schoon en netjes en we zien een prachtige moskee.

We zijn vroeg, ze zijn de oranje vlaggetjes nog aan het ophangen. Nederlanders vind je overal dus ook in Kuala Lumpur, dat zal je niet verbazen. Leuk om weer in het Nederlands te praten, al zijn er ook kinderen die automatisch in het Engels beginnen.

Wakeboarden
Waar hebben we zin in? Hugo wil het Wakeboarden wel proberen. Snowboarden op het water? Hugo krijgt eerst enkele instructies en gaat dan het water op. Hij komt enthousiast terug. ’Je moet gewoon je gewicht op je achterste voet houden.‘

Go!

Tubing
Samen met Patrick ga ik op mijn buik op een rubberbootje liggen. De schipper van het motorbootje voor ons vaart heen en weer zodat er golven ontstaan. Steeds harder, zeker als je je duim op steekt, net zolang tot je in het water ligt. Helemaal niet erg, het water is lekker warm. Na de lunch gaan we nog een keer, Hugo gaat nu ook mee.

Bruggen
Over het meer zijn enkele bruggen geplaatst. We komen een brug tegen die me doet denken aan de Tower Bridge in Londen. En aan de andere kant is een tuibrug te zien, die wel iets heeft van de Erasmusbrug. Zie ik het nou goed of heb ik  heimwee naar Nederland?

Erasmusbrug

Koningsdag
Pasen, Pinksteren en Hemelvaart vieren we hier in Maleisië niet. Geen chocolade eitjes in de supermarkt. De Christenen hebben alleen Eerste Kerstdag als vakantiedag. Koningsdag zullen we dit jaar ook missen. Maar de Nederlandse Vereniging is al bezig met de voorbereiding van een  Koningsdag in Maleisië, met uiteraard een vrijmarkt en een Oranjefeest.

Op de video zie je Hugo in actie op het Wakeboard.

1. Dineke:
    29 maart 2015
    Wat fantastische ervaring en genieten. Leuk en heel knap dat die stoere Hugo gelijk op die wakeboarden zo goed kon blijven staan.
    Nou Hugo, Opa en Oma doen dit jou niet na. Maar Oma gaat dit gelijk even allemaal weer veilig stellen..xxxxxxxx
  2. Eddy en Petra:
    29 maart 2015
    Hoi, wat een ervaringen toch weer. In zo'n korte tijd zoveel indrukken opdoen en zoveel proberen. Veel mensen doen hun hele leven over wat jullie 'even' meemaken. Fantastisch. Veel plezier. Groeten van Eddy en Petra