Quinta

18 juli 2014 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen kregen we verschrikkelijk nieuws. Quinta zat in het neergestorte vliegtuig  dat op weg was naar KL. Ik kan het nog steeds niet bevatten, ze zou vandaag in KL aankomen en vrijdag 25 juli na een week quarantaine bij ons thuis in Valencia worden afgeleverd. De huisraad, inclusief haar mand, etensbak en een zak brokken voor de eerste weken arriveert ook volgende week donderdag of vrijdag.

Toen we wakker werden zagen we dat we acht keer gebeld waren door verschillende Maleisische nummers. Oh, nee, Quinta dacht ik nog. Misschien is ze gestresst geraakt, een hartaanval gekregen... Patrick belde het laatste nummer, maar de man was slecht te verstaan. Vliegtuig, crash, NEE. We deden de tv aan en zagen daar de brokstukken. De kinderen kwamen binnen en we gingen samen een potje janken. Quinta was er niet meer.

We hebben voor ons vertrek nog foto's laten maken van de familie. Quinta staat daar natuurlijk ook bij, zij hoorde al bijna 9 jaar bij de familie. Ze heet niet voor niets Quinta, de vijfde. We zullen onze lieve hond vreselijk missen. Ik moet steeds aan haar denken.

1. Sandra:
    18 juli 2014
    Lieve allemaal, wat een vreselijk nieuws! Ook wij moesten nadat we het nieuws gehoord hadden steeds aan jullie en aan Quinta denken! Dit moet toch wel een van de akeligste manieren zijn om je geliefde huisdier kwijt te raken!
    We leven met jullie mee en hopen dat jullie deze ramp en de gevolgen voor jullie gezin een plaatsje kunnen geven... Heel veel sterkte!
    Dikke kus van San, Richard, Nelson en een warme poot van Basil!
  2. Denny:
    Hallo lieve mensen,

Het is niet te bevatten. Verschrikkelijk wat er is gebeurd en dat het jullie persoonlijk treft met Quinta. Een domper op jullie tot op heden fantastische ervaring.
    In gedachten ben ik bij jullie. Heel veel sterkte.

Groetjes,

Denny
  3. Jan, Miranda, Norben en stijn kuin:
    18 juli 2014
    lieve allemaal, Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Wij willen jullie veel sterkte wensen. We denken aan jullie.
    Lieve groeten
  4. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    Lieve lieve allemaal,
    Wat vreselijk voor jullie! Gecondoleerd met dit vreselijke verlies van jullie lieve Quinta.
  5. Henriette Banga:
    18 juli 2014
    Ach wat een ontroerend bericht! Doordat het vliegtuig jullie kant op ging was er natuurlijk al een linkje met jullie onderneming. Maar dat jullie er ook persoonlijk door getroffen zijn is heel verdrietig. Veel sterkte! Boel liefs!
  6. Heleen,Adriaan:
    Hoi allemaal,

Het bericht sloeg gisteren al in, maar nu wordt nog 'extra' met deze mededeling!
    Heb net tefefonische Heleen op de hoogte gebracht op haar werk!
    Natuurlijk willen wij jullie sterkte wensen in deze periode.

Adriaan, Heleen, Robin, Youri en ook Nina en Bas....
  7. Annemarie:
    Lieve familie,
    Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Heel verdrietig. Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte!
  8. Jacqueline:
    Lieve allemaal,
    Ben er stil van, wat verschrikkelijk.
    Lieve groet, Jacqueline
  9. Astrid:
    Lieve Nicole,Patrick, Lara en Hugo,
    Wat erg voor jullie dat quinta waar jullie zo gek op waren in het toestel zat. Toen ik het gisteren hoorde was dit ook het eerste waar ik aan dacht.
    Sterke en liefs Astrid
  10. Tim:
    18 juli 2014
    Wat een afschuwelijk nieuws. We dachten gisteren meteen aan jullie, maar vreselijk om te horen dat het jullie toch zo treft. Heel veel sterkte komende tijd.
  11. Tineke:
    Lieve Nicole, Patrick, Lara en Hugo,
    Echt vreselijk dat Quinta in het vliegtuig zat! Ik was er al bang voor. Ik denk al de hele dag aan jullie. Wij (en de vrijwilligers van de kinderboerderij ook) wensen jullie allemaal heel veel sterkte!!
    Liefs Tineke en Oscar
  12. Saskia van Goor:
    18 juli 2014
    Na de ramp van gisteren moest ik natuurlijk gelijk aan jullie denken. Gelukkig waren jullie al ruimschoots veilig in KL aanbeland dacht ik. Maar wat een ontzettend verdrietig bericht over jullie geliefde hond. Nicole je hebt zo vaak enthousiast over Quinta verteld... heel veel sterkte!!!
  13. Friedemann Diederichs:
    18 juli 2014
    I went to the Malaysia Airlines online freight manifests today and realized that not only many humans have died, but you have also lost your beloved dog in the crash. This must be so terrible for your whole family. She was very beautiful!!! Please try to concentrate on the good memories you have. My condolences in these difficult times. An animal lover/rescuer (and journalist) from the US.
  14. Martin en Jose:
    Lieve allemaal,
    Wat een vreselijk verdrietig nieuws voor jullie. Quinta betekende zoveel voor jullie en hoorde helemaal bij het gezin. Wij wensen jullie heel veel sterkte voor de komende tijd.
    lieve groetjes.
  15. Michaël&Hennie:
    19 juli 2014
    donderdag dacht ik nog wat fijn dat Nicole, Patrick, Lara en Hugo al in K.L. zitten. Vandaag huilen we met jullie mee.
    Lieve groet,
  16. Bram van der Ende:
    19 juli 2014
    Jemig wat een verschrikkelijk nieuws om te horen! Ik dacht nog toen ik over het vliegtuig hoorde dat ik had gelezen dat Quinta rond deze tijd jullie kant op zou gaan. Maar hoe klein is de kans dacht ik nog, er gaan immers zoveel vliegtuigen die kant op. Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd!!
    Lieve groet!
  17. Linda:
    19 juli 2014
    Toen we in Penang op de jetty richting Langkawi zaten te wachten, vertelden jullie me blij dat jullie hondje vrijdag aan zou komen.
    Ineens bedacht ik me dat weer, een tijdje nadat ik het nieuws over het vliegtuig hoorde.
    Ik was zo benieuwd of ze inderdaad op de vlucht zat dat ik jullie weblog gegoogled heb, en wil dan ook even laten weten dat ik met jullie meeleef!!
    Inmiddels hebben jullie alweer een nieuwe blog geschreven en goed om te zien dat jullie afleiding kunnen vinden op Langkawi.

Sterkte nog!!

Groetjes Linda
  18. Scott:
    19 juli 2014
    Op de cargolijst van Malaysia Airlines las ik dat uw hond aan bord MH17 was. Hier op uw website heb ik de foto's van uw hond Quinta gezien. Wat een lieve hond, wat een vreselijke verspilling. Gecondoleerd met uw verlies.
  19. Manon:
    Hallo,
    Ik ken jullie niet, maar las het bericht op de friese stabij & wetterhoun facebook.
    Wat een verschrikkelijk bericht. Ik wil jullie erg veel sterkte wensen en heel veel kracht om dit verlies te dragen. Mijn gedachten zijn bij jullie en Quinta. Wat een mooie foto's hadden jullie gemaakt voor vertrek.

Woorden schieten tekort!
    Sterkte !
  20. Egon:
    Lieve Nicole en andere baasjes en vrouwtjes van Quinta,

Toen ik het bericht las vanmorgen op facebook (stabij &wetter groep), was ik heel erg ontdaan en verdrietig. Wat moet dit een ongelovelijk bericht voor jullie zijn geweest en wat een verlies... zo'n mooie stabij. Zucht, wij hebben zelf zo'n lieve stabij en ik moet er niet aan denken haar te verliezen en helemaal niet zo. Ik wens jullie veel sterkte met dit verlies!

Egon & Ingrid.
  21. Mirjam en Cas:
    21 juli 2014
    Las ook op de friesestabij&wetterhoun fb over jullie Quinta. Heel veel sterkte met het gemis van jullie maatje....vreselijk oneerlijk! Geen woorden voor, voor wat er gebeurt is.
  22. Anneke & Rens:
    21 juli 2014
    Wat was Quinta mooi, lieve mensen heel veel sterkte xxx
  23. Marianne van Dam:
    21 juli 2014
    Dikke brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met dit vreselijk verlies. Ik ben fokster en heb opa Felle Flash gefokt. Jullie meisje was een kanjer dat weet ik zeker. Nogmaals heel erg veel sterkte. Heel stabij land leeft mee hier.
  24. Henriette:
    21 juli 2014
    Ik ken jullie niet persoonlijk,maar ik las net het hatverscheurende verhaal van jullie lieve stabij die jullie op zo'n tragische wijze is afgenomen.... het is verschrikkelijk...wij zijn nu 4 weken en 2 daagjes de eigenaars van een stabijpup....hij zou Quinta heel veel kusjes willen geven en tegen haar zeggen lieverd het ga je goed daar over de regenboog....sterkte voor jullie allemaal.
  25. Tineke Guldemeester:
    21 juli 2014
    PFFFFFF Er lopen tranen over me wangen.Wat is dit ook onbegrijpelijk. En zo zinloos.
    Ieders verdriet voor mens of dier is begrijpelijk.
    Ik hoop dat jullie steun aan elkaar kunnrn geven , om dit te verwerken.
    Yarda onze stabij geeft een knuffel aan jullie.
  26. Sabine:
    21 juli 2014
    Lieve baasjes. Heel veel sterkte en kracht met het grote verlies. Quinta je bent nu over de regenboogbrug en er komt een moment dat je je baasjes weer terug ziet. Rip quinta
  27. Mirjam - Kwibus & Jari -:
    Beste familie Nootebos,
    Ik ken u en uw gezin niet persoonlijk. Toch las ik met tranen in de ogen het verschrikkelijk bericht dat u lieve, trouwe Stabijhoun Quinta, omgekomen is bij deze vreselijke vliegramp. Wat een verschrikkelijk en ongelofelijk bericht. Op zo'n manier een deel van het gezin verliezen, want dat was Quinta overduidelijk is hartverscheurend. Ik heb zelf twee Stabij's, geweldige honden. Quinta was veel te jong. Voor altijd in jullie gedachte.
    Ze zal nooit vergeten worden.
    Hier zijn geen woorden van troost voor te vinden.
    Sterkte.....

Zo'n bericht komt binnen, dat geldt voor mij, maar ook voor heel veel andere mensen met een Stabijhoun.
  28. Denise en Remco Plass:
    Lieve familie,
    Via de stabij- en wetterhoun- Facebook zag ik jullie vreselijke bericht over jullie mooie stabijtje Quinta. Wat verschrikkelijk om jullie schat op deze manier te moeten verliezen aan zo'n afschuwelijke ramp. Heel veel sterkte gewenst met het verlies en de grote leegte die Quinta bij jullie achterlaat. Dikke knuffel van onze stabij Nando.
  29. Gwen:
    21 juli 2014
    Naarmate de tijd verstrijkt hoor je steeds meer akelige verhalen en komt het steeds dichterbij. Zelf heb ik een Stabij een ben ik lid van het forum binnen Facebook, zodoende ben ik op de hoogte gekomen van dit tragische nieuws. Dit voelt als moorden zonder reden, verschrikkelijk. Hierbij mijn medeleven.
  30. Jaqueline:
    21 juli 2014
    Met tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen. Ik ken je dan wel niet, maar kan me jullie verdriet zo goed voorstellen. Felle Flash is ook de opa van onze Sietsje. Sietsje is dus een nicht van jullie Quinta. Ik wens jullie heel veel sterkte in deze zware tijd. En ze zal voor altijd in jullie hart blijven bestaan.
  31. Bianca:
    21 juli 2014
    Ik las het gisteren via Facebook dat Quinta een van de honden aan boord was. Vreselijk! Geen woorden voor en tranen in mijn ogen... Ik wens de hele familie heel veel sterkte met dit grote verlies! Het is in mijn ogen net zo erg als dat je een familie lid verliest!
  32. Cynthia:
    21 juli 2014
    Ook mij kennen jullie niet, maar wil jullie familie veel sterkte wensen en condoleren met jullie Quinta...
  33. Renate:
    21 juli 2014
    Ook ik ben lid van de stabij/wetterhoun fb-pagina...wat een vreselijk verdrietig bericht!
    Woorden schieten tekort...we leven met jullie mee en wensen jullie alle kracht en sterkte!!
    Dikke knuf!!
  34. Yvonne Hermans-Pieters:
    21 juli 2014
    Woorden schieten tekort toen ik jullie bericht las op facebook. Wat een intens verdriet zullen jullie hebben. Quinta zoals jullie schreven het 5e gezinslid zomaar bij jullie weggerukt door een onnodig vliegtuigongeluk. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.
  35. Ilona:
    21 juli 2014
    Ook ik heb via Facebook het verschrikkelijke nieuws gelezen over jullie Quinta. Heel veel sterkte en kracht toegewenst na dit grote verlies...
  36. Monique:
    21 juli 2014
    Wat een dramatisch drama is dit toch, mijn gevoel zegt dat ik als stabij-eigenaar toch even mijn diepe medeleven aan jullie moet geven. Sterkte is maar een woord van zeven letters, maar welgemeend.
  37. Marjolein:
    21 juli 2014
    wat een afschuwelijk nieuws , ook ik heb het vernomen via een stabij-groep op FB , dat ze met ook een andere hond , een duitse herder van 4 maanden zijn omgekomen , vreselijk .
    Heel veel sterkte , zo te zien een hele lieve hond was ze
  38. Jozef van Kasteren:
    21 juli 2014
    Heel veel sterkte de komende tijd het verlies is met geen pen te beschrijven. Ook hier een stabij eigenaar.
  39. Jantina:
    21 juli 2014
    gecondoleerd met jullie Quinta . in nederland leven heel veel hondenbezitters met jullie mee. ze word ook herdacht op heel veel groepen omdat ook zij waardevol is .voor jullie heel veel liefde en kracht gewenst . sterkte
  40. Klaske Yntema:
    21 juli 2014
    Vanmorgen las ik via de facebookpagina van de Friese Stabij en Wetterhoun dat jullie je prachtige stabij moeten missen! Het drama was al in geen woorden uit te drukken, maar dit bericht heeft mij als Stabij eigenaar ook bijzonder geraakt! Ik wil jullie veel sterkte toewensen!
  41. Jens:
    Dear family,
    the death of your beautiful dog made me very very sad. Since the day it happens i´m always thinking about it – we have a dog, too, and I can imagine how hard is the fact that you lost Quinta in this terror act. And you can´t say good bye to the body of Quinta…
    My condolences – remember the good times you have with Quinta.
    An animal lover from Germany
  42. Martje Blom:
    21 juli 2014
    Als Stabij eigenaar kan ik me jullie verdriet en onmacht er goed voorstellen. De leuke familiefoto's waar jullie Quinta op staat zijn vast een mooie herinnering aan haar. Zo verdrietig al die mooie levens die kapot gemaakt zijn.
    Als jullie een mooi levensverhaal over aan haar willen wijden in het clubblad De Fryske Hounen, we houden er met liefde een plekje voor vrij.
  43. Gerda:
    21 juli 2014
    Lees zojuist dit bericht en wens u sterkte met het verlies, RIP Quinta
  44. Kitty Los:
    22 juli 2014
    Ik ken jullie niet en toch zit ik hier met tranen in mijn ogen. Quinta staat op de pagina van de stabijtjes en wetterhoun. Ik werd daardoor nieuwsgierig naar het verhaal achter de mededeling. Nu lees ik jullie verhaal. Wat verschrikkelijk om je hond op deze manier te verliezen. Mijn hart is bij jullie. Ik wens jullie veel liefs en sterkte toe
  45. Terry:
    22 juli 2014
    Wat een groot verdriet. Ik wil U en uw gezin heel veel sterkte wensen om dit een plaats te geven.
  46. Cora Loots:
    22 juli 2014
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie Quinta. Zo zinloos.
  47. Ty:
    22 juli 2014
    Rest in peace Quinta and may sweet memories comfort your family in Kuala Lumpur.
    Wishing you courage in these difficult times.
  48. Elise:
    22 juli 2014
    Ongeloof! Quinta... Wij kwamen elkaar met onze honden tijdens de ochtendwandeling nog wel eens tegen bij de Waterhoen. Heel veel sterkte met het verlies. Jouw band met Quinta was sterk dat was goed te zien en te voelen. Warme groet,
  49. Shelly Hoogelander hendriksen:
    22 juli 2014
    Wat ontzettend verdrietig! Ik zit al dagen stuk vanwege deze ramp maar voel me als groot dierenliefhebber zeker niet minder verdrietig om jullie verlies. Ik kan het gewoon voelen. Wat verschrikkelijk. Ik wens jullie heel veel sterkte toe in jullie verlies!
  50. Els van Wanrooij:
    22 juli 2014
    Bijna niet mee te leven ,wat moeten jullie een verdriet hebben .ik wens jullie alle kracht toe om met het verlies van Quinta om te gaan .
  51. Het ga je goed meisje:
    22 juli 2014
    ook al ken ik je niet ,je zou een mooie toekomst krijgen maar het lot sprak er ander over ,nu ben je in hondenhemel achterderegenboogbrug heet het ,waar veel hondjes zijn ,waar ook veen andere dieren zijn ,het ga je goed meisje xx
  52. Heidi blomme:
    22 juli 2014
    Hallo vind het heel erg wat er is gebeurd met jullie lieveling hou jullie sterk en moed erin
  53. Gerdien van Haaster:
    Lieve lieve familie,
    wij wensen jullie héél veel sterkte met dit grote verlies !
    (ik heb zelf een hond en moet er niet aan denken)
    Maar we leven met juliie mee !
    Eeen ontzettend lieve groet Xxxxx
  54. Danielle:
    22 juli 2014
    Lieve mensen, wat een vreselijk nieuws voor jullie. Een hond moeten missen wat gewoon als gezinslid mee teld, een vriend voor het leven. Ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit grote gemis! Ik denk aan jullie.!
  55. Marge:
    22 juli 2014
    Lieve familie,ik ken jullie niet persoonlijk maar ik wil jullie heel veel sterkte toewensen met t verlies van jullie hond.
  56. Marijke dijkstra:
    NIEMAND WIL OP DEZE MANIER ZIJN HUISDIER KWIJT.HEEL VEEL STERKTE TOEGEWENST
  57. Martine:
    22 juli 2014
    Is natuurlijk vreselijk voor de mensen die hier het leven op een vreselijke manier lieten,en ik uit natuurlijk mijn deelneming aan de nabestaanden, maar als dierenvriend vroeg ik me ook meteen na de melding van de crash af als er ook dieren aan boord waren, nu zie ik dat het inderdaad zo was, en vind het vreselijk voor Quinta, ik wens dan ook de baasjes van Quinta veel sterkte toe. R.I.P lieve hond !
  58. Marianne:
    22 juli 2014
    Wens jullie onnoemelijk veel sterkte met het verlies van jullie quinta wat is het een prachtige hond ze is nu een ster aan de hemel en zal waken over jullie dag lieve schat R.I.P
  59. Denise:
    22 juli 2014
    Ik kan alleen maar aan een woord denken....VERSCHRIKKELIJK !!
    Heel veel sterkte met het beladen verlies van Quinta!
  60. Mascha:
    22 juli 2014
    Vreselijk dat jullie je zo geliefde hond moeten missen , terwyl je juist in een nieuw land al je vertrouwdheden rond je heen wil hebben. Heel veel sterkte met het verlies van quinta .
    Mascha - la nucia - spanje
  61. Anja:
    22 juli 2014
    met elk woord doe ik je tekort voor dit intense verdriet x anja
  62. Christine de zeeuw:
    22 juli 2014
    Al kennen wij elkaar niet, ik wens jullie heel veel sterkte. "Quinta" is via de Regenboogbrug naar de hondenhemel en ze is daar niet alleen.
  63. Tamara van der Linden:
    Hallo.

Ik vind het in en in triest houd me al dagen bezig na het verschrikkelijke nieuws te hebben gezien en dat is al een klap in je gezicht bij menig mens dat er zoveel mensen getroffen zijn met deze aanslag en dan lees ik vandaag uw bericht dat jullie geliefde hondje ook in dat vliegtuig zaten en misschien nog wel meer dieren dit is nog een klap in me gezicht erbij.
    Janken, huilen doe ik vind het zo triest zijn geen woorden voor te vinden.
    Ik wil jullie dan ook heel erg veel sterkte en kracht wensen met dit grote verlies van jullie lieve mooie hond Quinta.
    We zijn in gedachte bij alle slachtoffers en hun nabestaanden om ze te steunen waar we kunnen al is het op afstand.
    R.I.P. Quinta.
  64. Eef:
    22 juli 2014
    Echt beroerd voor jullie super mooie hond zal zelf niet weten als het mijn hond was het is toch en stuk familie wens jullie alle strekte toe
  65. Angelique:
    22 juli 2014
    Ik ben diep geraakt door dit nieuws... naast het verlies van zovele mensenlevens, ook dierenlevens te betreuren... Ik vind dit zo erg.. arme Quinta.. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.. een huisdier maakt zo'n indruk op je leven... een deel van een gezin, dat zo maar wegvalt... ik huil met jullie mee!
  66. Maryanne van der Steene en Ton Kluver:
    22 juli 2014
    Hadden het gehoord dat er ook huisdieren in het neergestorte vliegtuig zaten, mens of dier, ze kunnen niet gemist worden, het is zo oneerlijk, diep diep triest.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en kracht met het gemis van jullie grote lieve trouwe vriend.
  67. Rijkealammertse:
    22 juli 2014
    Lieve mensen gecondoleerd met jullie Lieverd Heel erg tragisch knuffel rijkea
  68. Veerle:
    22 juli 2014
    Ach die lieve Quinta. Wat een bijzondere schat en wat een groot verlies. Voor altijd de Vijfde en voor altijd met jullie verbonden. Veel sterkte.
  69. Erna:
    22 juli 2014
    Met tranen in mijn ogen lees ik jullie verhaal. Ik ken jullie niet, maar vind t vreselijk wat jullie is over komen. Zo' n lieve uitstraling en onderdeel van jullie gezin....niet te bevatten.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met t verlies van jullie maatje. Hopelijk mogen de mooie herinneringen jullie kracht geven om t n plekje te geven.
    mijn oude hond lijkt veel op Quinta en denk dus vaak aan jullie....heel veel kracht en sterkte
  70. Grietje:
    23 juli 2014
    Vreselijk, vreselijk wat een drama.
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve mooie hond. (Mijn dierenhart breekt...)
  71. Annette:
    23 juli 2014
    Er zijn twee honden gevonden en gefotografeerd. Een bruine en een zwart witte stabij(?) De laatst genoemde ...ik heb er net een foto van gezien. Alsof hij gewoon slaapt. Wil je hier iets mee...laat direct weten. Mogelijk is het jullie dierbare vriend. All dogs go to heaven. Sterkte met dit zware verlies.
  72. Carlo Thijssen:
    Beste allemaal,

veel sterkte met dit verlies van Quinta.
  73. Tanja:
    23 juli 2014
    heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
  74. Judith:
    23 juli 2014
    Wat vreselijk verdrietig voor jullie. De dieren worden vaak vergeten door de media maar dit is natuurlijk net zo'm tragisch verlies als een dierbaar persoon. Hopelijk heefg Quinta niet veel angst en pijn gehad, ze wacht op jullie in dd hemel. Veel sterkte.
  75. Petra:
    23 juli 2014
    Heel veel sterkte met dit gigantische verlies!

Er is een brug tussen Hemel en Aarde. Hij heet de Regenboogbrug vanwege zijn vele kleuren.
    Juist aan deze kant van de Regenboogbrug is er een land met weilanden, heuvels en dalen met weelderig groen gras.

Wanneer geliefde huisdieren dood gaan, gaan zij naar deze plek. Hier is altijd eten, water en warm lente weer.
    De oude en zwakke dieren zijn weer jong. De dieren die verminkt zijn worden weer gezond gemaakt. Ze spelen de hele dag met elkaar.

Er mist alleen één ding. Ze zijn niet samen met hun geliefden, die op aarde van hun hielden.
    Dus elke dag spelen en rennen ze daar tot er een dag komt wanneer ze plotseling stoppen met spelen en opkijken.

De neus ruikt iets. De oren zijn gespitst! De ogen staren.

En plotseling rent hij van de groep weg. Hij heeft je gezien!

En wanneer jullie elkaar ontmoeten zal je hem in je armen sluiten en omhelzen. Je gezicht wordt gekust en gekust telkens opnieuw.
    Je kijkt nog eenmaal in de ogen van je vertrouwde huisdier. Dan steken jullie samen de Regenboogbrug over…
  76. Nicole:
    Beste Familie Nootenbos,
    Jullie kennen mij niet maar via FB kwam ik jullie verhaal tegen ik heb zelf ook honden dus dit gaat me aan het hart heel veel sterkte voor jullie om het verlies van Quinta te verwerken, ik hoorde dat er in sommige pensions ook huisdieren ( honden zitten) waarvan nu de mogelijkheid bestaat dat een hond niet meer opgehaald wordt omdat een heel gezin in het vliegtuig zat. Deze ramp treft zoveel mensen en dieren verschrikkelijk gewoon, gelukkig hebben jullie mooie herinneringen aan Quinta
  77. Mirella:
    Lieve familie,
    Wat een triest nieuws!!! Ik wens jullie heel veel sterkte!!

Zojuist heb ik onderstaande reactie geschreven op één van de berichten die op fb staat. Misschien vinden jullie het wat.

Liefs,
    Mirella

Is het een idee om een soort oproep te doen een asielhond (financieel) te adopteren als eerbetoon aan de slachtoffers van deze ramp? Zodat hun vreselijke en onnodige dood toch nog een klein beetje tot iets goeds leidt? Als we zouden bereiken dat er 193 honden op deze manier worden gesteund, zou dat toch prachtig zijn? Maar ik wil natuurlijk absoluut geen afbreuk doen aan de verschrikkelijke dood van alle slachtoffers of maar het idee te wekken dat ik er "voordeel" mee zou willen halen. Wat denken jullie?
  78. Bella Bakcsy:
    23 juli 2014
    Vreselijk nieuws. Wat was ze prachtig. Woorden schieten te kort, weet eigenlijk niet goed wat ik kan zeggen behalve jullie heel veel sterkte toe te wensen.
  79. Alette:
    23 juli 2014
    Ik ken jullie niet maar wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van quinta, zo oneerlijk!
  80. Nathalie:
    23 juli 2014
    dagen geleden ontdekte ik via het internet, dat de o zo geliefde hond van jullie gezin aan boord was van het toestel
    al dagen denk ik daar over na en sta ik daar bij stil,en kan ik mijn tranen niet bedwingen, wij zijn een gezin met honden, katten en paarden, en begrijpen maar al te goed
    wat een dier in een gezin betekend.. vandaag op dag dag van rouw, staan we stil bij Quinta ... en bij jullie gezin
    heel veel sterkte toegewenst, liefs van een gezin uit nederland
  81. Franca Blom:
    23 juli 2014
    Lieve baasjes van Quinta, ook ik heb op de stabij- en wetterhounpagina op fb gelezen dat jullie lieve Quinta slachtoffer is van deze verschrikkelijke ramp. Vreselijk om zo je geliefde hond te moeten verliezen. Ik wens jullie heel veel sterkte bij het verwerken en het missen van Quinta toe.
  82. Marijke:
    23 juli 2014
    Ook ik wil even reageren , ik heb nl het herderpuppy weg gebracht voor zijn vlucht en ook nog even jullie lieve quinta geaaid, samen met de begeleidster van vck zijn er nog twee laatste foto's gemaakt van jullie quinta en costa en aangezien costa wat onrustig was zei de begeleidster van vck nou quinta is zo rustig die zorgt wel voor kleine costa deze woorden spelen me steeds door mijn hoofd ....maar wel met de gedachte dat costa nu een lief beschermend vriendinnetje heeft aan Quinty in de hemel ....wens jullie heel veel sterkte en liefs toe ik weet hoe jullie je moeten voelen xxx marijke
  83. Wil Tuit:
    23 juli 2014
    Heel veel sterkte gewenst, heb ook zo juist de foto gezien en heb hem opgeslagen in mijn pc.
    Groeten Wil.Tuit. en pootjes van de Zanhiemen
  84. Coby metselaar:
    23 juli 2014
    Zo vreselijk verdrietig om te lezen dat Quinta op deze manier uit jullie leven is weggevlogen. Straks om 16.00 uur denken wij ook aan Quinta, eigenlijk denk ik al de hele dag aan Quinta....
  85. Hanneke:
    23 juli 2014
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie Quinta.
  86. Hendrik en Tinie Dekker:
    23 juli 2014
    Naast Quinta was er alleen nog een duitse herderpup van ongeveer 4 maanden aan boord. Ik heb begrepen dat er foto's zijn dat beide honden gevonden zijn. Ik hoop dat ze ook naar jullie terug mogen.
    Nogmaals heel veel sterkte!

Uit het cargo manifest blijkt dat er ook een tiental dieren aan boord was:

2 honden
    4 duiven
    5 vogels
    Mogelijk hoorden de dieren bij de vracht huisraad die onderweg was naar Kuala Lumpur.
  87. Georgie:
    23 juli 2014
    I was so sad to hear about Quinta on the news :( I don't know the name of the other dog that was on board too, but the fact there were two on board really hit a nerve with me because I'm planning to take my dog to Canada and have always been so nervous about putting her in the hold. I felt like Quinta was my dog, felt a fraction of the pain and the anguish you must have felt when you found out she had died.
    I think about you and her everyday.
    Wishing you all the best
  88. Nicole:
    23 juli 2014
    Ik ken jullie niet, maar wil jullie heel veel sterkte wensen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn..
  89. Brigitte Wolfs:
    23 juli 2014
    Veel sterkte bij het verlies van jullie dierbare Quinta. Ik leef met jullie mee.
  90. Marijke:
    24 juli 2014
    Er word een reactie gedaan door annete , die zegt dat er foto's zouden zijn van de twee honden mijn broer is de eigenaar van de duitse herder pup kosta zou iemand me misschien kunnen vertellen waar de foto's te achter halen zijn ....marijke ...
  91. Karin Sloots:
    Beste

Als honden eigenaar gaat me dit erg aan hart. Hoop voor haar dat ze niet geleden heeft. Ook honden verdienen respectvolle eerbetoon. Ik wens jullie heel veel sterkte. Dikke knuffel en pootjes van mijn hounden2.

Quintas rust zacht x
  92. Billy:
    24 juli 2014
    Toen ik las over Quinta, wilde ik meer over haar en de andere hond in het vliegtuig kennen. Honden zijn prachtige dieren en ze hebben een zeer speciaal plekje in mijn hart. Ik struikelde over een foto van Quinta's lichaam. Ze lag naast een vrouw die ook in het vliegtuig zat. Het beeld is schrijnend en rondspoken. Ik wil geloven Quinta hield haar bedrijf en haar te beschermen, zoals honden hebben de neiging om te doen. Hoewel de vrouw lag daar gebroken en naakt met haar waardigheid ontdaan, Quinta was er om haar te troosten. Thanks Quinta. (Ik hoop dat mijn vertaling zinvol. Mijn Nederlands is slecht).
  93. Safia:
    24 juli 2014
    vreeslijk voor elk leven ziel die vliegtuig zat wens jullie veel strek toe verlies geliefde hondje ,heel dik knuffel naam lady cera ra
  94. Iengrid:
    Beste Nicole, Hugo, Lara en Patrick,
    Gisteravond las ik het bericht over Quinta op FB....ik was helemaal van slag. Heb jou Nicole via FB een berichthe gestuurd.
    Al een tijdje loop ik aan jullie te denken, hoe zou het zijn met de kids en met jullie in jullie grote avontuur in KL.
    Jij Nicole en Quinta hoorden bij ons straatbeeld, bijna elke dag liep je langs ons huis. Je weet dat ik gek was op die lieverd van jullie. Het nieuws dat Quinta in het neergestorte vliegtuig zat, raakt me diep. Wat een verdriet voor jullie.
    Ik had zo gehoopt dat jullie avontuur anders zou beginnen, gewoon lekker met z'n vijven....
    Heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven.
    Lieve groet,
    iengrid
    (moeder van Vera en ex-grutto-buurtjes)
  95. Pascale:
    24 juli 2014
    Heel veel sterkte ! Ik weet hoe het voelt om je beste makker te verliezen.
    Zeker in deze situatie. Hoop dat jullie steun putten uit de mooie herrinneringen van Quinta.
    En het een plaatsje kunnen geven
  96. Coby metselaar:
    24 juli 2014
    Op Facebook is de vraag gesteld of Quinta en Costa ook naar Nederland worden gebracht....

Dierenvrienden in Nederland leven erg mee en hopen dat jullie ook afscheid kunnen nemen van je trouwe viervoeter.....
  97. Coby metselaar:
    24 juli 2014
    Hier is aandacht gevraagd om ook Quinta en Costa in gedachten te nemen bij de minuut stilte van gisteren....
    We hopen dat jullie enige troost kunnen putten uit de vele hartverwarmende reacties die hierop zijn gekomen.

Groet, Anita en Coby
  98. Coby metselaar:
    24 juli 2014
    Op deze pagina is een bericht geplaatst om Quinta en Costa ook te herdenken.
    Er zijn zeer veel hartverwarmende reacties opgekomen.
    Hoop dat jullie hier wat troost uit kunnen putten.
  99. Bianca Steehouder:
    Ben er stil van. Heb er geen worden voor. Heel veel sterkte! Xxx
  100. Ineke Bosboom/NVSW:
    Lieve familie,
    Via een medelid van onze rasvereniging hoorde ik van jullie Quinta die ook in het vliegtuig zat.Wat verschrikkelijk.
    heel veel sterkte met het verlies van Quinta.Je voelt je zo boos en machteloos.In het nieuws wordt alleen gesproken over alle mensen die gedood zijn maar ook de dieren die in het vliegtuig zaten zijn levende wezens en laten veel droefheid achter.
    Op de site van de NVSW is er gisteren ook aandacht besteed aan jullie Quinta en ook willen we in de Fryske Hounen er aandacht aan besteden , als jullie het goed vinden natuurlijk.Ik denk aan jullie hoewel we elkaar niet kennen en ik hoop dat de diertjes ook een fijn plekje in de dierenhemel hebben gekregen.
  101. Erna Lammers:
    Goedemiddag

Ik las nu pas jullie verhaal en weet nu dan ook pas dat Quinta bij jullie hoort.
    Wij zijn met z`n allen bezig om te zorgen dat jullie hond (en ook die andere hond Costa) ook gevonden moet worden
    en dat jullie ook dan op die manier afscheid kunnen nemen.
    Wij vinden dat dit ook mogelijk gemaakt moet worden
    jullie moeten ook afscheid kunnen nemen ze was voor jullie waardevol.
    Ik wens jullie Heel veel Sterkte met dit verlies en op deze manier.

Mvgr. Erna Lammers
  102. Marijke Teusink:
    24 juli 2014
    Als ik de letters kon vinden die jullie verdriet moeten omschrijven, zou ik de woorden maken die jullie konden troosten. Helaas kan ik ze niet vinden, omdat het gemis van jullie 5e gezinslid Quinta zo oneerlijk, nutteloos en onbegrijpelijk is dat alleen de pijn van het moeten missen over blijft.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden om Quinta een heel mooi plekje te kunnen geven in jullie hart waar alle mooie herinneringen aan haar zo dierbaar zullen zijn.
    xxx
  103. Nanda:
    Lieve familie,
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie Quinta. ALs velen hier las ik het op de FB pagina van de stabijtjes....wat verschrikkelijk voor jullie.

Nanda
  104. Hans Snoek:
    24 juli 2014
    Deze hond was gisteravond te zien in een programma van de ARD, dit is de link naar het programma, op tijdstip 06:46 is de hond te zien, erg verdrietig.

105. Roman Antropov:
    24 juli 2014
    I'm sorry to hear it. Your dog's body photo from the crash site was published a couple of days ago by a russian journalist. You can fin it here http://www.snob.ru/profile/28629/blog/78856
  106. Andy:
    24 juli 2014
    Ik zag de foto van Quinta in het AD en wist gelijk dat ik jullie hond eerder had gezien op een site van fotograaf Jerome Sessini.
    Quinta staat op de achtste foto. Een verdrietig beeld maar voor jullie misschien belangrijk.
    Veel sterkte.
  107. Bernadette Keyser:
    24 juli 2014
    Zojuist gehoord wat jullie is overkomen.Zo iets verzin je toch niet.Pijn in mijn hart en tranen.Ik wens jullie heel,heel veel sterkte toe.Ik heb al een paar dagen een kaars branden voor de nabestaanden. Nu brand er eentje bij voor jullie,symbolisch voor warmte en licht die ik jullie toewens bij dit grote verlies!Sterkte.
  108. Wilma Klinkhamer:
    24 juli 2014
    Beste mensen, allereerst wens ik jullie heel veel sterkte toe met het verlies van jullie lieve Quinta. Wat een vreselijk bericht. Ik ben Wilma van akka's hulp for missing dogs. Wij vonden het zo erg voor jullie dat we spontaan een actie zijn begonnen om jullie quinta terug te krijgen. Kijk maar eens op de facebookpagina van ons, van mezelf of van Ginger Animal Alert. Jullie willen niet weten wat er gedeeld wordt, hoe er geholpen wordt door de mensen. Bericht van ons hulpteam lid Anita is al meer dan 29.000 keer gelezen. Ook wij willen de beide honden thuis, zowel jullie Quinta als Costa...en zullen er alles aan doen om te helpen. We hopen jullie hiermee een steuntje in de rug te kunnen geven. En geloof me er is al heel wat ondernomen....Quinta hoort weer thuis te komen...
  109. Ingrid:
    24 juli 2014
    Wat vreselijk verdrietig, mens of hond, voor mij is het allebei even erg.
    Onschuldige slachtoffers.....Heel veel sterkte!
  110. Trijneke Stuit:
    24 juli 2014
    Ach, na het lezen van jullie verhaal over Quinta rollen na een week voor het eerst de tranen over m'n wangen. Mooi om te lezen hoe zo'n volwaardig gezinslid jullie hond was. Verdrietig om te lezen dat ze een van de vele slachtoffers blijkt te zijn van die vreselijke ramp. Ik wens jullie alle sterkte bij dit grote verlies. En zonder tactloos te willen zijn of op zaken vooruit te willen lopen, excuus daarvoor, maar ik hoop dat als jullie ooit zover zijn, jullie weer een hond zullen nemen want alle honden verdienen baasjes als jullie. Rust zacht mooie lieve dappere Quinta....

Hartelijke groet, Trijneke Stuit en een poot van Pelle
  111. Marijn:
    Beste familie Nootebos,

Heel veel sterkte met het verlies van uw hond.

@Marijke: dat geldt evenzeer voor u en uw broer. In uw bericht vraagt u naar de vindplaats van de foto van de Kosta, de herdershond van uw broer. Ik ben 1 foto van een herder tegengekomen. Het helaas bijna niet anders dan dat dat Kosta is. Dit is de link: http://resources1.news.com.au/images/2014/07/21/1226996/498185-4556c0b6-10a6-11e4-bbaf-47cb7c4f86b3.jpg

Het is uiteraard vreselijk om een hond tegen deze achtergrond zo te zien liggen. Maar wellicht maakt het het wel wat draaglijker door te zien dat Kosta er vredig bijligt. Nogmaals veel sterkte.
  112. Marian:
    So sorry for the loss of your beloved Quinta :(
  113. Renate:
    24 juli 2014
    Via twitter is er een bericht gedeeld dat de honden morgen ook naar Nederland gevlogen worden! Misschien iig. de mogelijkheid om op een menselijke manier afscheid te nemen van Quinta en de andere baasjes van Kosta. Dat gun ik jullie vooral, bij dit zware verlies!
  114. Sypke:
    24 juli 2014
    Op Twitter wordt gemeld dat de twee honden aan boord van de MH17 en de vogels ook naar Nederland worden gebracht:

115. Domi:
    24 juli 2014
    Ze komen terug, oef oef oef.
  116. Ilse:
    24 juli 2014
    Ik ken jullie niet, maar wat moet dit ook voor jullie verschrikkelijk zijn....wens jullie dan ook heel veel sterkte!!
  117. Rita Verstraeten:
    24 juli 2014
    Iemand heeft via twitter een bericht ontvangen dat Quinta en Costa en de vogels worden teruggebracht naar Nederland.
  118. De Hereniging:
    24 juli 2014
    We wensen jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Quinta. We hopen voor jullie dat ze alsnog snel gevonden kan worden en ook kan worden gerepatrieerd, ook al gaan mensen in dit geval voor. We hebben wel een foto van herder Kosta gevonden op de crashplaats maar (nog) niet van Quinta. Op ons FB bericht staan ook nog sterktewensen voor jullie, hopelijk kan dat de pijn een klein beetje verlichten, Nogmaals heel veel sterkte. Ook voor de omgekomen dieren brandt hier vanavond een kaarsje. Christel van De Hereniging https://www.facebook.com/DeHereniging/photos/a.436066459796755.98140.414246198645448/694874603915938/?l=9392e1dca4
  119. Rita Verstraeten:
    24 juli 2014
    Natuurlijk ook van mijn kant heel veel sterkte met het verlies van Quinta en ik hoop dat ze in ieder geval thuis mag komen. Veel mensen leven met jullie mee!
  120. Roos:
    24 juli 2014
    Wat vreselijk om zo jullie Quinta te verliezen, heel veel sterkte!

de mooie herinneringen van Quinta neemt niemand je meer af
  121. Gaby van Dijk:
    24 juli 2014
    Lieve familie,mijn hart brak opnieuw toen ik zag dat Quinta en Costa ook tot de slachtoffers behoren.Ik ben zelf pas mijn hondje verloren door ziekte,ze was mijn alles en weet dus hoe pijn het doet en hoe jullie haar missen...wat een lieverd jullie Quinta...Ik ben er kapot van,maar ik ben blij dat ik jullie foto's samen met Quinta heb gezien en jullie verhaal heb gelezen,want daaraan zie ik dat Quinta een prachtig leven bij jullie heeft gehad.Heel veel sterkte familie!...Rust zacht lieve Quinta en Costa.
  122. Nancy:
    24 juli 2014
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat verschrikkelijk om op zo'n manier je lieveling te verliezen.

Rust zacht lieve Quinta.

Veel sterkte voor jullie en hou haar in jullie hart.
  123. Sylvia de Graaff:
    Lieve familie,
    ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie lieve Quinta.
    Zoals al eerder vermeld heb ik zojuist een foto van haar gezien en lees nu ook dat ze terug naar Nederland komt!
    Ze ligt er vredig bij....desalniettemin zal het verlies groot zijn!
    Het is een geweldig ras, heb er zelf ook een. ..

ik heb de foto opgeslagen mocht u hem willen hebben.
    Heel veel sterkte voor uw gezin de komende tijd.

Liefs Sylvia
  124. Ann:
    25 juli 2014
    Lieve mensen , wij wensen jullie zo veel sterkte bij dit verlies.
    We weten wat het is om een hond te verliezen en ze zijn haast dagelijks in onze gedachten!
    Lieve Quinta RUN FREE
  125. Thea en laurensz:
    Lieve mensen
    Verschrikkelijk dat jullie hondje op de bewuste vlucht zat.
    Zeker omdat hij nou.eindeljjk op reis was naar jullie.
    Ik.hoop dat hij ook naar Nederland wordt overgebracht zosat jullie een waardig afscheid kunnen nemen.
    Heel veel sterkte en in gedachten denken we aan.jullie en aan jullue hondje.
  126. Dinie:
    25 juli 2014
    heel veel sterkte toegewenst met het verlies van jullie lieve mooie quinta
  127. Mandy:
    Lieve familie,

Wat een verdriet om het verlies van jullie liefste maatje.
    Voel jullie niet schuldig over jullie verdriet om Quinta, dit verdriet mag er ook zijn.
  128. Patricia:
    25 juli 2014
    Lieve Familie. Woorden schieten te kort. Ik leef zo ontzettend met jullie mee. Tranen schieten in mijn ogen want ik weet hoe onbegrijpelijk veel liefde een viervoeter je kan geven. Daarom wil ik jullie ontzettend veel sterkte wensen met het verlies van jullie prachtige Quinta.
  129. Lisa:
    25 juli 2014
    Heel veel sterkte met dit grote verlies. Heb zelf ook 2 stabijtjes en wat lijken ze toch enorm veel op elkaar. Ik leef intens met jullie mee. Ken jullie niet maar wilde het toch heel even laten weten.

Groetjes,

Lisa
  130. Keshia Tebbe:
    Lieve lieve baasjes van Quinta,

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote verlies. Het verlies van een beste vriend, een kwispelkontje en puppy ogen, een pootje voor het bedelen, een lik over je gezicht .. Allemaal dingen die je verschrikkelijk mist. Quinta is over de regenboogbrug gegaan op een afschuwelijke manier. Heel veel sterkte, rust zacht lief hondenkind Quinta.

Liefs Keshia uit Rotterdam
  131. Dierenasiel De Bommelerwaard:
    25 juli 2014
    Lieve baasjes van Quinta.

Via onze FB pagina hebben wij onderstaande reactie binnen gekregen die wij jullie niet willen onthouden. Deze reactie kwam binnen nadat wij een oproep hadden gedeeld om Quinta en Costa ook terug naar Nl te laten komen.

Geachte medewerkers, Bij deze bied ik de eigenaren van de 2 omgekomen honden een gratis portret aan van hun gruwelijk ontnomen honden door de tragedie met MH17. Mocht u in contact zijn met de eigenaar(en) van de honden, dan kunnen zij een portret ter nagedachtenis gratis bij mij laten maken. Contact opnemen kan via: [email protected]

Met vriendelijke groet,
    Gea van Eijk.

Namens iedereen op ons asiel wensen wij jullie heel veel sterkte met dit vreselijke verlies.

Vriendelijke groeten,
    Wilma de Joode (beheerder asiel Bruchem)
  132. Gea:
    25 juli 2014
    Geachte Familie, Hierbij biedt ik u een herdenkingsportret van u hond aan. Ik doe dit gratis omdat ik vindt dat de mensen die hun dier verliezen, net zoveel recht hebben op respect ! Mocht u mijn welgemeende aanbod aan willen nemen, dan verneem ik dat graag van u. Heel veel sterkte met u verlies..
  133. Rina van Voorst:
    Lieve familie
    Een hond verliezen doet altijd pijn maar op deze manier is gewoon niet te bevatten!Ik leef met jullie mee
    en wens jullie héél veel sterkte en hoop dat jullie het samen een plekje kunnen geven hoe moeilijk dit ook zal zijn!
    Lieve Quinta rust zacht
  134. Anneke Smit-koel:
    Lieve familie,
    We vinden het vreselijk voor jullie dat jullie op deze wijze Quinta hebben moeten verliezen.
    Elke keer als naar mijn Stabij Hylke kijk, moet ik eraan denken.
    Ik wens jullie heel veel sterkte !
  135. Carolien:
    25 juli 2014
    Wat vreselijk dit had nooit mogen gebeuren..
    Ik wens jullie allen heel veel sterkte toe en hoop dat ze snel weer bij jullie is! R.i.p. Quinta.
  136. Marit:
    25 juli 2014
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Quinta. Ik heb zelf ook een hond die mijn allerbeste maatje is, en kan me jullie verdriet dan ook zo goed indenken.... Wat een verschrikkelijke manier om je hond te verliezen.

Sterkte!
  137. Kim:
    25 juli 2014
    Lieve baasjes van Quinta, ik vind het heel erg verdrietig dat jullie mooie en lieve hond Quinta bij deze tragische ramp om het leven is gekomen. Gelukkig komt ze nu naar huis. En krijgt ze het afscheid dat ze verdiend. Heel veel sterkte en kracht gewenst om dit grote verlies te verwerken. Rust zacht lieve Quinta.
  138. Nathalie:
    25 juli 2014
    Lieve familie, jullie lieve mooie Quinta is door toedoen van walgelijke mensen om het leven gekomen. Ik heb er geen woorden voor. Zo,n mooie, prachtige, lieve hond!! Ik wens jullie alle sterkte en kracht toe met dit vreselijke verlies! Lieve lieve Quinta....rust zacht.
  139. Yvonne:
    Lieve familie,
    gecondoleerd met het verlies van jullie lieve Quinta. Ik volg het bericht van Quinta via facebook en ook voor haar moest ik een traantje laten. Ik ben een echte honden liefhebber en leef intens met jullie mee. Ik wens jullie veel sterkte met het verlies. Yvonne
  140. Sandra:
    Beste Familie,

Toen ik het bericht vernam dat er ook dieren waren omgekomen bij de vliegtuigramp was ik ook zeer aangedaan. Als eerbetoon heb ik een foto van Quinta en Costa op een a4 laten drukken en een gedichtje met de regenboogbrug erbij. Dit ga ik zondag neerleggen op Schiphol omdat jullie daar niet kunnen komen. Heel veel sterkte met het verlies van jullie geliefde hond.
  141. Anja Theunissen:
    25 juli 2014
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Quinta. Wat erg om hem op zo'n manier te moeten verliezen. Het was jullie kindje. Heel veel sterkte. Rust zacht Quinta.
  142. Rina van Voorst:
    25 juli 2014
    Ik heb een tijdje terug al een post geschreven maar wil jullie even laten weten dat ik een foto van Quinta heb gevonden
    gevonden waar Quinta rustig ligt in het gras alsof ze slaapt ik weet niet of jullie die al hebben gezien en of jullie hem zouden willen zien.....Zo ja geef dan even een mailtje en nogmaals heel veel sterkte met dit grote verlies.
  143. Jac:
    25 juli 2014
    Stil ... Wat een verdriet ... Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie dierbare huisgenoot .... Altijd in je ❤️
  144. Rachel:
    26 juli 2014
    Ik wens jullie zoveel sterkte toe met het verlies van lieve Quinta.
  145. Nieske:
    26 juli 2014
    Lieve Baasjes Nicole, Patrick en kleine baasjes van Quinta en Lief Baasje(s) Marijke van Costa (ik weet bijna zeker dat je meeleest)..
    Mn hart brak toen ik hoorde dat er ook dieren aan boord waren van mh17, waaronder vogels en 2 trouwe 4voeters..Quinta n hondje van 9 in de bloei van haar leven en Costa n onstuimige pup die de wereld nog moest gaan verkennen..Vreselijk, tranen rolden over mn wangen bij t horen en zeker ook bij t lezen (vooral van deze blog). Ik wil jullie condoleren met het verlies van jullie trouwste Kameraadjes, die de dikste vriendjes zijn daarboven.. #schraletroost En wens jullie heel veel sterkte en kracht met t verwerken van dit verlies..

Ze hadden u graag zelf t liefst getroost..kunnen ze als de beste ;) #keepmemoriescloseandwarm

*Ook honden gaan naar de hemel*

Ook honden gaan naar de hemel - Een echte hond krijg je niet klein http://www.youtube.com/watch?v=MmV32VI5jbY&sns=tw via @youtube
  146. M. Post:
    26 juli 2014
    Lieve mensen, wat een verdriet. Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van jullie prachtige Quinta.
  147. Theo Braams:
    26 juli 2014
    Ik wist niet wat ik moest schrijven toen ik van de week van jullie verlies hoorde. Een hond(je) is deel van een familie en ik kan slecht stellen dat ik deel in het verlies van Quinta.
    Heel veel sterkte!
    Theo
  148. Bets en Peter.:
    26 juli 2014
    Wij willen jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van Quinta,ook al kennen we jullie niet.Wij wonen op 10 min.afstand van Eindhoven Airport en zijn vanmiddag eer gaan betuigen en hebben een bloemetje gelegd.Tussen alle bloemen,knuffelbeertjes en gedichtjes lag ook een foto van Quinta en Costa.Bij het zien van de foto konden vele mensen hun tranen niet bedwingen,wij ook niet.Dag lieve Quinta,zo verdrietig,zo onnodig.
  149. Ela:
    26 juli 2014
    Dear friends, I am so sorry for your loss! Ever since I read there were two dogs on board MH17 I was in distress and wanted to find out news that their bodies were among those returned to the families. Seeing the beautiful, loving eyes of Quinta I hope you got that chance. Praying for her and you!
  150. Astrid:
    27 juli 2014
    Veel sterkte met het verlies van jullie Quinta. Wat moet het gemis groot zijn. Ik heb ook een stabijtje en weet hoe bijzonder ze zijn. Nogmaals sterke
  151. Tamara:
    28 juli 2014
    Iedere keer als ik aan jullie Quinta denk en naar haar foto's kijk, kan ik mijn tranen niet bedwingen.
    Wat een mooie ogen....ik wens jullie o ontzettend veel sterkte met het verlies van jullie lieverd.

Liefs Tamara
  152. Marijke Jaspers:
    29 juli 2014
    Lieve Familie,

Ik ken jullie niet. Maar op e.o.a.m. ben ik op op jullie site terecht gekomen. Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van jullie lieve Quinta. Vreselijk wat daar gebeurd is voor alle mensen maar ook de twee honden die aan boord waren. Ik hoop zo dat jullie haar terug krijgen en haar een waardig afscheid kunnen geven. Dat is wel het minste wat zij verdiend. M.v.g. Marijke Jaspers.
  153. Nathalie:
    31 juli 2014
    Vandaag op Schiphol bloemen gelegd, ook voor jullie Quinta. Mijn oog viel op een kaartje speciaal voor Quinta en Costa, de twee honden aan boord. Mochten jullie hier behoefte aan hebben, ik heb hier een foto van gemaakt.

Geen woorden zijn de juiste om aan te geven hoe vreselijk dit ook voor jullie is. Ik wens jullie alle kracht en sterkte om het verlies van jullie lieve Quinta een plek te geven.
  154. Daisy:
    2 augustus 2014
    Ik ken jullie niet. Ben paar dagen door vrienden attent erop gemaakt. Heb zelf duitse herders, zijn mijn maatjes, voel mee met dit vreselijk verlies, op weg naar zijn baasjes. Ik weet wat het is om je maatje, vriendinnetje te verliezen, de manier hoe en hoe het daar gaat, maakt het allemaal nog veel erger.
    Heb een extra kaarsje gezet bij de graven van mijn vorige honden.

Ik heb begrepen dat er van alles aan gedaan wordt om quinta en ook Costa terug naar Nederland te halen. Ik hoop dat het gaat lukken, zou het zelf ook gedaan hebben.
    Ik begreep dat jullie en ook de baas van Costa er ook druk mee bezig zijn om ze terug te halen.

Ik wens jullie alle sterkte met het verlies van jullie lieve Quinta. Ze is nu achter de Regenboog, bij al onze maatjes en kanjers. Eens zullen jullie haar terug zien.
    Heel veel sterkte,
    daisy
  155. Sandra:
    10 augustus 2014
    Heel veel sterkte met van verlies van Quinta....
    Hopelijk zijn alle dieren terug gebracht naar Nederland voor een fatsoenlijk afscheid....
  156. Sylvia:
    22 augustus 2014
    Lieve familie,

Afgelopen woensdag zag ik een bericht op de Limburgse zender L1 dat er op de dierenbegraafplaats in Grashoek een monumentje wordt geplaatst ter nagedachtenis voor de dieren die omgekomen zijn op vlucht MH17.
    En zo kwam ik uit bij het verhaal van jullie lieve Quinta en de
    Duitse Herderpup Costa.
    Wat vreselijk om haar op zo'n manier te verliezen...
    Ik wil jullie langs deze weg heel veel sterkte toewensen en hoop dat Quinta en Costa gerepatrieerd worden, zodat ook zij een waardig afscheid krijgen.

Denk aan mij
    en ik zal er zijn
    ergens in de verte
  157. "De Aarde" Jos Nooijen:
    24 augustus 2014
    Heel veel sterkte met het verlies van Quinta. We willen graag een gedenkornament plaatsen bij de gedenkplaats op Dierennatuurbegraafplaats "De Aarde". Om een steentje bij te kunnen dragen voor al het verdriet, van alle omgekomen Mensen en Dieren en hun nabestaanden.