Post uit Nederland

9 november 2014 - Sungai Buloh, Maleisië

Het is altijd leuk om post te krijgen. Vrijdag stond de postbode met een grote doos voor de deur. Nadat ik mijn paspoort had laten zien liet hij pas los en nam ik de mooi beplakte doos mee naar binnen. Zou het voor Hugo zijn? Hij is tenslotte net jarig geweest.

Kaartje
Maar ik heb me al eerder vergist. Woensdag 29 oktober lag er een kaart in de brievenbus. Er stond geen afzender op de achterkant. Hugo was een dag later jarig, dus ik dacht dat het een verjaardagskaart voor hem was. De volgende dag feliciteerde ik Hugo en gaf hem de kaart. Het bleek echter helemaal geen verjaardagskaart te zijn. Het was een geboortekaartje! Mijn vroegere collega Saskia had 4 oktober(!) een zoontje gekregen. De post doet er dus minstens drie weken over.

Voor zover ik weet is alle post uiteindelijk na een lange boottocht hier in onze brievenbus beland. Op de kaart van Edwin en Petra na, die is uiteindelijk via email verstuurd. En die prachtige tekening van Mariska was wel heel lang onderweg, ik was blij dat ie na een maand in de bus lag. De envelop was geopend, maar de tekening was goed verpakt en helemaal gaaf. Ik mopper wel op het bereik van het netwerk tijdens het Skypen, het beeld is niet altijd even scherp, maar stel je voor dat we alleen contact hadden via de post en telefoon.

Sinterklaas
Dit keer dus een prachtig versierde doos. Bij het openen bleek al snel dat het voor Lara was en afkomstig van haar vriendin Jacomein. De doos zat vol met ingepakte kadootjes. Het leek wel Sinterklaas. Er zaten allemaal leuke hebbedingetjes in. Lippenbalsem, zure matten en stroopwafels, die goed verpakt waren zodat de stroop er niet uit was gelopen. Heerlijk.

Post uit Maleisie
Hoe zou Jacomein het vinden om een doos te krijgen uit Maleisie? Zaterdag ben ik met Patrick en Lara naar Central Market en Chinatown in het centrum van Kuala Lumpur gegaan om typisch Maleise dingen te zoeken. Ik ga niet verklappen wat Lara net allemaal ingepakt heeft, maar ik weet zeker dat Jacomein er blij mee is!

Morgen neemt Patrick een stevige doos mee van het werk. Alles erin en hup naar het postkantoor. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor Jacomein de doos kan uitpakken.

1. Dineke:
    9 november 2014
    Wat een verrassingen allemaal en wat zullen jullie af en toe er ook van balen. Maar je zit daar nu eenmaal in een heel ander cultuur en dan gaat alles anders.
    Ben wel benieuwd hoelang het pakketje van Jacomein er over zal doen. We horen dat nog wel. Zoen xxxxxxxxx
  2. Yvette:
    12 november 2014
    Hallo daar in Maleisië! Leuk om jullie ervaringen te lezen. Dineke tipte me op de blog van Nicole, toen ik vroeg hoe het met jullie ging. Ik moest even aan jullie denken, omdat Hugo en ik op dezelfde dag jarig zijn.
    Ook al wat gewend aan het eten daar? Heerlijk fruit. En ik ben benieuwd of jullie de Dutch Lady melkproducten en drinkyoghurts al geproefd hebben :) ?
    Groetjes Yvette