Pangkor

13 juli 2014 - Pangkor, Maleisië

Pangkor is een prachtig groen Bounty eiland ten westen van Maleisie. Vandaag hebben we het kleine eiland per taxi verkend. Een rondje om het eiland is 18 kilometer. Onze Chinese chauffeur wist veel te vertellen over het eiland. "Dit hotel rechts kost 150 ringget (RM) per nacht, deze winkelstraat is nu leeg en verlaten, maar 26 en 27 juli is het hier heel druk vanwege Hari Raya, het eind van de ramadan. Het is dan groot feest. Daar verderop zijn lekkere restaurants..."

Tussendoor maakten we paar mooie stops. De eerste stop was bij een uitkijktoren met een heel smal trapje omhoog. Vanaf hier zou je een mooie zonsondergang kunnen zien, alleen was het nu elf uur in de ochtend.

De tweede stop was een prachtig strand waar de mannen even het water in doken om af te koelen. Het water is net zo zout als de Noordzee, maar dan veel warmer. Toen we de taxi weer instapten keek de taxichauffeur niet zo blij naar de natte mannen.

Lekker zwemmen

De volgende stop was een prachtige Chinese tempel waar mensen wierookstokjes brandden en met een trommeltje rammelden om de goden te vereren.

Daarna gingen we naar het Dutch fort uit 1670. De VOC heeft er niet veel plezier aan gehad, de inlandse bevolking vernietigde het fort twintig jaar later. Maar wat een uitzicht!

De taxichauffeur zette ons aan het eind van de rit af in Pangkor Town voor een heerlijke lunch. Hugo bestelde een bord friet en een bord rijst (een flinke soeplepel) en hij heeft het allemaal opgegeten.

Ik zit nu op het bed van Lara, want daar is het internetbereik het best. Over een paar maanden gaat het Puteri Bayu Beach Resort, waar we nu logeren, dicht voor renovatie. Dan kunnen ze de lekkende kraan in de badkamer ook repareren, als je je tanden poetst worden je voeten nat.

En nog een verzoek: een stopcontact in de keuken voor de waterkoker. Dat maakt thee zetten wat eenvoudiger, maar zo kan het ook

Waterkoker

Dit weekend wordt het Resort gebruikt om studenten te ontgroenen. Vanavond weer disco zo te horen.

1. Dineke:
    13 juli 2014
    Hoi vakantiegangers, wat een fantastische ervaring voor jullie omdat allemaal mee te maken. Wat dat betreft zitten jullie wel goed. Het is ook heel bijzonder om van een ander cultuur te proeven. Nou we horen nog wel meer hier over. We kijken er steeds naar uit wat jullie allemaal mee maken. Nog veel plezier en misschien als het jullie lukt even skypen Maandag.
    Anders een andere keer weer graag,
    Een hele dikke knuffels van Opa en Oma
  2. Theo Braams:
    14 juli 2014
    Haaaaaaai "vakantiegangers" moet er niet meer gewerkt worden!??? Maar dit is toch wel de beste manier om je aan te passen hoor! Kleine ongemakken worden dan al snel vergeten. Mooi huisje hoor, doet mij weer denken aan mijn eigen expat tijd in Singapore en Jakarta.
    Ora et labora,
    Theo
  3. Tineke:
    17 juli 2014
    Hoi Patrick en Nicole,
    Klinkt lekker jullie vakantieverhalen!
    Even een vraagje, op welke vlucht gaat Quita mee? We zijn ongerust want we hoorden net dat er een vliegtuig is neergestort dat naar Maleisie op weg was, we moesten uiteraard gelijk aan jullie en Quinta denken.
    Ik hoop dat ze er inmiddels al is.
    Liefs en groetjes Oscar en Tineke