Een paar weken in de tropen

19 maart 2017 - Sungai Buloh, Maleisië

Eindelijk was het zover. Op 20 februari kwamen Jaap en Dineke ons bezoeken. Met een koffer vol speculaas, kaas, rookworst en dropjes (die na een paar dagen al op waren). De eerste week was even bijkomen van de reis en wennen aan de tropen. We hadden geluk, de temperatuur bleef steken op 28 en kwam niet zoals gebruikelijk boven de 30 graden.

Elektrische trein
Ter ere van Lara’s 17e verjaardag gingen we eten bij het Longhorn Steakhouse. De snelste en leukste manier om daar te komen is met de nieuwe trein die elke zes minuten naar de stad rijdt, de MRT (Mass Rapid Transit). De trein rijdt dertig meter boven de grond dus je hebt een mooi uitzicht. Alles gaat elektronisch, er is geen bestuurder aan boord. En er is volop ruimte voor onze gymoefeningen (zie filmpje). Ideetje voor de NS?
Smile

Kompleks Kraf
We zijn er al eerder geweest om te batikken en hout te bewerken. Maar het blijft leuk om een schilder of pottenbakker aan het werk te zien. En om te snuffelen in de winkels voor een mooie sjaal. Al die kleuren. Prachtig.

Ernaast was een exhibitie met handgemaakte producten zoals een bamboe schommelstoel en een rieten wasmand. En deze mooie houten tuinbank.

Tuinbankje

Deer park en olifanten
Bijzonder aan dit park is dat je de dieren mag voeren en vasthouden. Moeten ze wel rustig blijven zitten. Stoer hè.

Stoer!

Bird park
Dineke en vogels. Een bezoek aan het vogelpark kan niet ontbreken. Een groen park vol met gekleurde pauwen, uilen, flamingo’s en papegaaien. Prachtige vogelshow gezien.

Bird park

Apies en vuurvliegjes
Ooit van die schattige aapjes gezien? Ze leggen hun lange vingers op je arm of been om te vragen om eten. Of ze klimmen op je nek als je het eten hoog houdt.

Aap op de schouder

Na het voeren van de aapjes gaan we zelf wat eten in een klein vissersdorpje. Een heerlijke Maleise maaltijd met zijn vieren voor maar tien euro.

Als het schemerig wordt gaan we naar Kampung Kuantan waar we in een houten roeibootje klimmen. De roeier vaart ons in alle rust dicht langs de bomen aan de overkant waar de vuurvliegjes oplichten. Hij laat een paar vliegjes op onze arm zitten. Een magische ervaring.

Orchidee
Op de laatste dag bezoeken we een orchideeën kwekerij in de buurt. Deze bloem zie je hier veel. In vele soorten en maten en in de mooiste kleuren. We hadden bijna een stekje meegenomen.

Orchidee kwekerij

1. Eddy en Petra:
    19 maart 2017
    Ja dat hebben wij gezien in de groepsapp van Dineke. Prachtig weer.
  2. Dineke:
    19 maart 2017
    Wat een weken waren dat daar bij jullie. Ontzettend verwent en heel veel gezien. En wat hebben we van de kinderen en hun vrienden en vriendinnen genoten.
    Nu kijken we uit naar jullie, en dat gaat snel het is zo weer Juni.
    Nogmaals dank voor jullie inspanning en liefde. Dikke zoen.