Nieuwe school

10 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, dat wil zeggen om kwart voor acht. We beginnen al een beetje te wennen aan de tijd in de tropen, maar er is een reden om de wekker te zetten. Om tien uur hebben we een afspraak met de directeur van de IGB International School voor een kennismaking.

Gezien de eerdere ervaringen met het verkeer vertrekken we op tijd naar Valencia. Het verkeer valt mee en we rijden maar 1 keer verkeerd, dus we gaan eerst nog even naar ons huis. Het huis is nog leeg (op een koelkast, vriezer en wasmachine na). Onze pizza-oven arriveert hopelijk in de week van 21 juli. Laten we de tussenliggende tien dagen het land dan maar gaan verkennen. Morgen vertrekken we naar het eiland Pangkor voor een in between vakantie. De avond ervoor hadden we al wat koffers gepakt met kleding en spullen die achter kunnen blijven in het huis. De chocolade hebben we in de koelkast in ons huis achtergelaten, net als de overgebleven drop. We twijfelden over de fritessaus...

Om tien uur rijden we het schoolterrein op. We krijgen eerst een rondleiding door deze nieuwe school. De klaslokalen en de bibliotheek zijn af, maar er moet nog wel wat gebeuren voor de school op 18 augustus de deuren opent. De gymzaal is nu nog een kale betonnen ruimte. Gisteren waren de kinderen trampoline springen in Jump street, die gymzaal zag er fantastisch uit. Het was alleen erg warm, er was geen airco. Zo zag Hugo eruit na een uur springen..

Na de rondleiding hebben de kinderen een gesprek met de Australische directeur die ook drie jaar op een internationale school in Den Haag heeft gewerkt. Het gesprek ging in het Engels en de kinderen hadden daar helemaal geen moeite mee. Ze vertelden over hun sport, hobbies en over hun vorige school. Toen de kinderen te horen kregen dat ze op deze school niet met zware boeken werken, maar met een laptop kregen ze allebei een glimlach op hun gezicht.

Na het gesprek kregen ze een Engelse lees- en schrijftest en een wiskundetest. We krijgen net een bericht van de directeur dat ze de testen goed gemaakt hebben. Ze mogen na de zomer naar Grade 8 en 9 (klas 2 en 3)! We zijn hartstikke trots op ze.

Samen met de kinderen loop ik na afloop van school naar huis om te kijken hoe lang we daar over doen. De school heeft een mooi voetpad aangelegd, maar als we het schoolterrein aflopen stopt ook het voetpad. We lopen in de berm verder en zijn een kwartier later thuis. Lopen is niet echt gebruikelijk hier, dus of het voetpad nog afgemaakt wordt...

Voetpad

1. Dineke:
    10 juli 2014
    Hallo, wat een leuk reisverslag naar de school van de kinderen.
    En ze zijn over en kunnen in augustus er lekker tegen aan.
    Ben ook blij met de foto"s.
    en nu een paar dagen naar pankor nou we horen het wel weer.
    Heel veel plezier daar en doe voorzichtig lieve mensen.
    Dikke knuffels van ons Opa Oma
  2. Lara:
    11 juli 2014
    Hoi,
    Ik weet nog goed dat we naar het hotel terug reden en we langs de stoep kwamen. Toen zei je dat we moesten stoppen om een foto te maken, maar we waren er al voorbij en we waren moe van het zwemmen, dus eigenlijk hadden we geen zin om weer terug te rijden, alleen voor die foto. Maar jij ging heel erg zeuren en je zou 'heel teleurgesteld' zijn als we geen foto hadden, want je had er al een heel verhaal bij verzonnen. Dus wij stemden met een zucht toe en namen de rotonde erheen. Jij ging toen helemaal uitstappen voor een goede foto. Dus heel veel moeite voor alleen 1 foto. Ik wil dat andere mensen weten hoeveel moeite het heeft gekost en de foto waarderen, ookal kun je het niet goed zien.
  3. Sandra:
    18 juli 2014
    Wij waarderen de foto, Lara!
    De andere foto's ook trouwens... Wat een avontuur en how cool to work with laptops instead of books :-)
    Ik hoop dat we ergens de komende jaren de gelegenheid hebben om met eigen ogen te komen bekijken hoe het jullie daar gaat!
    XXX