Nieuw Zeeland - Het Zuidereiland

1 januari 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

Ik begrijp heel goed dat de film in Nieuw Zeeland is opgenomen. Door het volgen van de route van de Lord of de Rings komen we op prachtige locaties. Ik vraag me af hoe ze zo’n plek vinden. Sommige plaatsen zijn bijna onvindbaar in een donker bos of midden in de bergen.

Het Zuidereiland is nog uitgestrekter dan het Noordereiland. Het is te vergelijken met een natuurgebied waarbij je af en toe een dorpje tegenkomt. Enorme vlaktes met koeien, wijnranken en droge velden met in de verte de bergen. We stoppen regelmatig om een foto te maken. Op deze foto staan we voor een kratermeer met helder blauw gletsjerwater omringd door bergen en bossen.

Toch nog sneeuw

Edoras
We gaan ook naar de filmlocatie van Edoras, de hoofdstad van Rohan (de mensen met de paarden). Na een lange tocht over grind- en zandpaden komen we in de vallei van de Witte Bergen. Edoras is gebouwd op een heuvel in deze vallei. Alles wat nog te zien is van de stad is een hoge rots. Klimmen dus.

Eowyn
Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht op de vallei en de omringende bergen. Staande op de top in het midden van de grote vallei geeft je een gevoel van ruimte. Het is helder weer dus we zien de besneeuwde bergtoppen. Yes, toch nog sneeuw deze kerst. Lara staat op de plek waar Eowyn uitkijkt over de vallei en Gandalf ziet aankomen.

Eowyn

Abseilen
In Wanaka gaan Patrick en Hugo een dagje abseilen in een ravijn. Je moet geen hoogtevrees hebben.

Abseilen

Puzzling  World
In Wanaka bezoeken we ook een grappig gebouw in de vorm van kubussen. Alles in het gebouw is gezichtsbedrog. Een klokt tikt terug, water stroomt omhoog en je staat in een kamer waarbij het lijkt of de vloer scheef staat. Erg leuk. Daarna gaan we anderhalf uur verdwalen in het doolhof ernaast. Wat was ik blij dat ik de uitgang gevonden had.

Bungy Jumpen in Queenstown
Patrick wordt al enthousiast als we de bergen afdalen richting Queenstown. Vlakbij Queenstown is een brug van 43 meter waar hij en Hugo vanaf gaan springen.

Op de video zie je de nieuwjaarsduik van Hugo

Bungy Jumpen

Queenstown is het eindpunt van onze reis. Vanaf hier vliegen we terug Auckland en vervolgens naar huis. We zijn net op tijd om oud en nieuw te vieren met onze Hollandse vrienden. Genieten van oliebollen, stukjes kaas en … Japanse krekels (niet echt aan te raden).

Een heel gezond en gelukkig 2016 gewenst!

1. Dineke:
    1 januari 2016
    Zo, dat hebben jullie toch maar weer beleeft.
    Een reis om nooit te vergeten.
    We genieten ook mee,gelukkig maar met al die communicatie .
    We gaan weer printen .
    Dikke zoen van ons
  2. Michaël&Hennie:
    1 januari 2016
    Nieuw Zeeland staat nog op onze agenda. Wat een prachtig land!
    Voor jullie allen; een gezond en gelukkig 2016 e.v.
  3. Eddy en Petra:
    Prachtig
  4. La deel van de LaMa's:
    4 januari 2016
    Ik heb oma Octavia laatst laten zien hoe je een comment moet plaatsen op zo'n reisblog...
    Ik hoop niet dat ze je te veel last heeft bezorgd.
    Sorry daarvoor.