Nieuw Zeeland - De Oversteek

21 december 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

We zijn alweer halverwege onze reis. De Maori noemen Nieuw Zeeland Aoteroa, het land van de lange witte wolk. En dat is niet voor niets. De afgelopen week hadden we veel mist en regen. En het was vreselijk koud. Op de helling van Mount Doom was het maar zes graden. Mount Doom oftewel Mount Ngauruhoe is een krater met een top op 2287 meter. De top konden we niet helaas niet zien.

Lange witte wolk

Het landschap is prachtig. Tijdens de rit naar Wellington zijn we regelmatig gestopt om een foto of film te maken van de kraters, bergen, meren en watervallen. De borden met de tekst Ogen op de weg houden zijn niet overbodig.

Op de video zie je Hugo voor de Taranaki waterval.

Kroket en frikandel

We stoppen ook voor een Dutch Market in het dorpje Foxton. Even wat speculaas en hagelslag inslaan. Iets verderop vinden we een molen met een restaurantje waar je ook kroket en frikandel kunt bestellen. Lara en Hugo blij! (Waarom zijn we niet naar Nieuw Zeeland gegaan? Daar hebben ze tenminste normaal voedsel!)

Frikandel en kroket

Wellington

Wellington is een klein gezellig stadje. Er lopen vreemde  mensen rond in kerstsfeer en een restaurant is makkelijker te vinden dan een supermarkt. We bezoeken de studio Weta Cave waar ze laten zien hoe je een lelijke orken kop maakt of een harige Hobbit voet.

We zijn op de filmlocaties geweest van Helms Deep, Minas Tirith, Isengard en Rivendell. Na het filmen is alles weer afgebroken. Van Helms Deep zie je dus alleen nog de oorspronkelijke rotswand. Voor Rivendell geldt hetzelfde, al duikt Legolas nog steeds af en toe op.

Sprekend Legolas

Picton

Gisteren de oversteek gemaakt van Wellington op het noordereiland naar Picton op het zuidereiland. Een reis over het water van drie uur.

We gaan vandaag kajakken over dezelfde rivier als de ontsnapte dwergen in hun tonnetjes in de film De Hobbit. Saai is deze vakantie niet.

Fijne feestdagen!

1. Eddy en Petra:
    21 december 2015
    Weer leuk hoor. Jullie ook fijne feestdagen
  2. Dineke:
    21 december 2015
    Dat ziet er weer super uit. Is de kleding warm genoeg?
    Hier is het 14gr. Abnormaal. Dus geen witte kerst.
    Leuk zo'n actieve vakantie om nooit meer te vergeten.
    Fijne kerstdagen, ben ook benieuwd hoe ze het daar vieren.
    Geniet en een dikke zoenen van ons
  3. Erik:
    22 december 2015
    Eindelijk zijn Lara en Hugo verlost van alle rauwe vis na de afgelopen anderhalf jaar.

Xoxo
    SO's buurman
  4. De allesweter:
    31 december 2015
    happy new year, raak de zeewierzaadjes niet kwijt! en verzamel de paarse zee-egels! het goa je goet!