Happy Halloween

2 november 2014 - Sungai Buloh, Maleisië

Ze houden hier in Maleisie wel van feestjes. Ik dacht dat het nu rustig zou blijven tot kerstmis, maar ik had geen rekening gehouden met Halloween. De pompoenen waren de afgelopen weken niet aan te slepen.

Van die pompoenen maken de kinderen lampionnen en gaan daarmee de huizen langs voor een snoepje. Net zoals Sint Maarten, alleen laat je nu de bewoners schrikken. Of de bewoners laten jou schrikken, dat mag ook. Er is twee keer aangebeld bij ons thuis, maar voordat ik de Haagse Hopjes kon pakken waren ze alweer weg.

Tijdens het sporten afgelopen donderdag werd Halloween muziek gebruikt, zoals Thriller van Michael Jackson en we moesten oefeningen doen, zoals de Spin. Onze trainer Elin was verkleed als militair en had vreselijke oorlogswonden (links vooraan op de foto met petje en rode shirt). I'll be there to make sure no one goes home unspooked! (Ik zal je laten schrikken), zei ze. Haar man maakte foto's, terwijl we in de speeltuin onze enge oefeningen deden.

Halloween bootcamp

Gisteren werd in Valencia Halloween groots gevierd. Meer dan 200 kinderen kwamen verkleed naar het clubhuis. Er was een barbeque met kebab en sate en bier en wijn ontbraken ook niet. Het heeft wel iets van carnaval, alleen ben je nu als monster verkleed.

Halloween Party

Lara had gisteren een poolparty (zwemfeest) bij Daniella uit haar klas. Wij zetten Lara bij Daniella in Mont Kiara (Kuala Lumpur) af en zijn vervolgens lekker Chinees gaan eten. De pepers serveerden ze gelukkig apart. Dat is ook wel eens anders!

1. Dineke:
    2 november 2014
    Dit is een hele vrolijke reisblog.
    Hier word je blij van en wat doen ze daar veel
    met Halloween. Lachen hoor.
    Dikke zoen xxxxxxxxxx
  2. Eddy en Petra:
    6 november 2014
    Wij waren in Zwitserland dit weekend (truffels zoeken) en toen zagen wij dat daar ook veel met haloween werd gedaan. Hier in Nederland valt het wel mee.
    Zag ook dat Rutte bij jullie is geweest gisteren ;-)
    Groeten van Eddy en Petra
  3. Ome Nico:
    14 november 2014
    Hi nicole
    Leuke verhalen schrijf je. Zit nu even bij je moeder. Ze mist jullie heel erg. Maar het gaat goed hè. Christel zit dicht in de buurt. Reist nu door Vietnam. Moet ik ook nog eens heen.
    Spreek je gauw. En nog erg veel plezier. Groeten aan de rest.

Gr.
    Nico