Glibberen naar de Cemeroh waterval

19 november 2014 - Sungai Buloh, Maleisië

Zondag maakten we weer een prachtige wandeltocht met onze gids John. Mijn sportmaatje Lisa en haar man David gingen ook mee. Dit keer is het een steile klim naar de Cemeroh waterval, een prachtige waterval midden in de jungle.

Het is maar goed dat we John bij ons hadden, het beginpunt hadden we nooit gevonden. We steken vanaf de parkeerplaats het water over en vervolgens lopen we een stuk over een zandpad. Ik heb het gevoel dan ik in Frankrijk loop, alleen zie je hier geen druiven, maar passievruchten, rode pepers en vierkante bonen.

De huizen van de boeren staan op palen van bamboe.

Luxe stacaravan met lekkend dak

Blubber
Het had die ochtend geregend dus het pad was nat en glibberig. Zo zien onze schoenen eruit. Die groene plastic sokken beschermen je tegen bloedzuigers.

Ben benieuwd hoe de voorkant eruit ziet

Na anderhalf uur glibberen door de jungle, met hier en daar wat laaghangend groen komen we aan bij de Cemeroh waterval. Een mooie plek voor een lunch.

Wandelstok
Tijdens de klim omhoog maakte ik me wat zorgen over de afdaling. Voor je het weet lig je op de grond, je hebt nergens houvast en de grond is zo glibberig als natte klei. Maar Patrick ziet bij de waterval de oplossing: bamboe. Het is hol en daardoor licht. En je hebt een goed houvast. De terugweg gaat inderdaad als een speer en er is niemand gevallen. We zijn binnen een uur terug bij de auto.

He made it

De totale tocht is 6,5 km met een klim van 815 meter.

We hebben veel foto's gemaakt tijdens onze klim. Via foto's - diashow kun je met ons meelopen. Je schoenen blijven droog en schoon!

1. Dineke:
    19 november 2014
    Ja wat een fantastische ochtend hebbe jullie gehad. Ik wist dat je het had gedaan en zat met smart te wachten over het verslag.
    Maar ik dacht dat jij gevallen was,daar heb je het niet over.
    Maar ik ga zo aan de slag en heb weer heel wat uit te printen.
    Hartstikke leuk.dikke zoenxxxxxxxxxxx
  2. Nicole Nootebos:
    19 november 2014
    Ok, ok, ik ging tijdens de klim onderuit. Maar daar heb ik geen foto's van.
  3. Sandra:
    19 november 2014
    Nicole, dat soort zaken zijn ook volledig irrelevant. Vallen is niet belangrijk, dat opstaan en doorgaan wel :-)
    Prachtige foto's! Leuk dat jullie dit soort dingen ondernemen!! Veel en vaak doen en zet maar op het things-to-do-lijstje voor wanneer wij er zijn :-))))
  4. Sandra:
    19 november 2014
    Wauw! Gaaf om te lezen en zien!
  5. Tineke:
    20 november 2014
    Oh super, ik wil ook mee!