Hoe gaat het nou met jou?

26 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Kop theeMijn lievelingsspellen

Deze vraag krijg ik geregeld en dat is ook niet zo gek, want de afgelopen periode was nogal chaotisch. Het ging niet helemaal zoals gepland. En ik mis Quinta. Maar ik ben opgelucht dat er nu duidelijkheid is, het geeft ook rust.

Inmiddels wonen we alweer bijna drie maanden in Maleisie. Patrick heeft zijn werk. De kinderen zitten op school tot drie uur en hebben geen huiswerk, dus daar hoef ik ze niet bij te helpen. 'Als je al een heel uur in de klas aan een verslag hebt gewerkt, waarom zou je dat thuis dan ook nog doen?', aldus Hugo. Een verslag maken over American Football tijdens gym vindt Hugo maar stom. Hij gaat liever sporten dan schrijven over een sport en dat ben ik helemaal met hem eens. Ondanks dat gaat het met allebei gelukkig goed op school.

En als je toch geen huiswerk hebt, dan kunnen we wel cake bakken. Daar had Lara wel zin in. En ik ook. Ik heb Wordfeud en CandyCrush gemaakt, mijn favoriete spelletjes.

Pushups
Zij hebben dus hun bezigheden, maar wat zal ik vandaag eens gaan doen? De hele dag op een strecher bij het zwembad Bouquet Reeks lezen? Nee, ik heb nog geen Bouquet reeks gevonden en ik vind er niks aan. Ik lees wel de digitale versie van de Libelle en kijk regelmatig naar het NOS journaal om een beetje bij te blijven.

In de ochtend is de temperatuur nog aangenaam dus die gebruik ik om te sporten. Ik heb nog nooit zoveel aan sport gedaan als hier. Ik hoor Patrick hierover trouwens niet klagen. Hij moest toegeven dat mijn bovenarmen gespierder zijn geworden. Komt vast door al die pushups met grappige namen als Crunchy Frogs (knapperige kikkers), Bear Crawls (berensluip), Mountain Climbers (bergbeklimmers) en Spiderman Pushups.

Fit4Life

Ik heb tijdens en buiten het sporten veel leuke mensen ontmoet die al langer in Maleisie wonen. Ze geven me namen van lekkere restaurants, jungle tracks en mooie steden en stranden. Ik verzamel ze allemaal voor als je langs komt. Of nog beter, ik probeer ze eerst zelf uit.

Rare dingen

Kippenpoten

Naast toeristische attracties vind ik het ook leuk om mooie of 'rare' dingen hier te fotograferen. Zoals een pizza met een zwarte bodem die overigens prima smaakte. Of die kippenpoten in de supermarkt, weet je nog? Maar op rare foto's kun je rare reacties krijgen. Gisteren kreeg ik de volgende reactie:

Dear sir, I am invester living in Nederland looking to buy a big amount of chicken feet so if possible te deal together this is my phone. Waiting your reply. Thank you.

Beste heer, ik ben een investeerder uit Nederland en ik wil een heleboel kippenpoten kopen, dus als het mogelijk is wil ik een dealtje sluiten met u, Ik wacht op uw antwoord. Dank u wel.

Het is vast een Chinees die in Nederland woont en denkt dat er met kippenpoten veel geld te verdienen valt. Patrick denkt dat trouwens ook. Hij reageerde met: 'kan je weer je eigen geld verdienen.' Dacht het niet.

Voorlopig heb ik nog genoeg om over te schrijven dus tot de volgende keer.

1. Sandra:
    26 september 2014
    Sportieveling!
    Goed hoor... blij dat je je wel vermaakt! Lijkt me toch wel aanpassen allemaal: nieuw land, nieuwe routines, nieuwe mensen, dingen die niet als gepland gaan...

In gedachten drink ik gezellig een bakkie thee met je mee!
  2. Ellin:
    26 september 2014
    Leuk te zien dat je je op nieuwe dingen stort, hou je fotografie ook maar bij dingen, blote mannen in een zwembad is niet erg interessant...
    Groetjes van ons.
  3. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    27 september 2014
    Hahaha nou ik vind het ook wel een goed idee, handeltje kippenpoten!!! Met een Chinees in Nedeland, het moet niet gekker worden! :-)
  4. Dineke:
    28 september 2014
    Nou, we hebben eerst maar geskypt, waar blijf de reisblog, lag ik uit het systeem. Ja, dat doet maar en vooral hele leuke dingen. Fijn dat alles zo beetje naar wens verloopt.
    Ik kan weer aan het werk voor in de album, alles printen.
  5. Eddy en Petra:
    28 september 2014
    Jazeker. Nieuwe invulling van je tijd.
    Tsja ben benieuwd wat je gaat verzinnen :-)

Groeten van Eddy en Petra