We gaan verhuizen

11 juni 2016 - Sungai Buloh, Maleisië

Nee, nog niet terug naar Nederland maar een straat verder. We blijven nog twee jaar in dit prachtige land met vriendelijke mensen en heerlijk tropisch fruit. Het huis is een paar jaar later gebouwd dan het vorige met hopelijk een betere elektriciteitsvoorziening.

Zes man van de Asian Tigers komen ons helpen met in- en uitpakken. De chauffeur blijft in de auto zitten. Te beginnen met de keuken en de slaapkamers. Wat een spullen hebben we de laatste jaren verzameld. Alleen bij Hugo valt het mee. Zijn kleding en gewichten passen in één doos.

Kamer van Hugo

Deze tafel gaat naar de kelder, de Man Cave. Net als de TV, bank, soundbar en fiets.

Deze gaat naar de kelderMan Cave

De mannen gaan enthousiast aan de slag en na een paar keer de trap op en af met kastonderdelen en matrassen is hun hemd nat. En het ergste moet nog komen: de trampoline. Het uit elkaar halen lukt nog wel maar de buizen aan de kop- en achterkant krijgen ze er niet meer in. Er met zes man op staan springen helpt ook niet.

Even kracht zetten

De hulp ingeroepen van de makers van de trampoline. Ik verwachte een paar sterke kerels maar toen ik de deur opendeed zag ik twee dames. Kunnen die de trampoline weer in elkaar zetten?  Ja, dus! Na een paar uur zweten in de zon is het gelukt. We kunnen weer springen. Op de video zie je de verhuizing van de trampoline.

Ladies power

En we gaan weer naar Nederland! Donderdag 16 juni hopen we weer te kunnen genieten van de frisse lucht, een fietstocht, vriendelijke mensen en een boterhammetje met kaas.

1. Sandra:
    11 juni 2016
    Wat een luxe, alles wordt ingepakt! Gut, ik heb het toch verkeerd gedaan al die verhuizingen in het verleden :(
    Veel plezier in het nieuwe huis!!!
  2. Eddy en Petra:
    11 juni 2016
    Nou nou. Hopen dat het de moeite waard was en dat jullie geriefelijke gaan wonen. Grtn Eddy en Petra
  3. Edwin Nootebos:
    11 juni 2016
    Succes met de verhuizing, en veel woon plezier in jullie nieuwe woning. Groeten van Petra en Edwin
  4. La deel van de LaMa's:
    11 juni 2016
    GUT, wat een prachtige stulp!!!
    Ik heb de benen van de kinderen gespot. Hebben ze je hier toevallig gratie voor gegeven?
    Ook wil ik nog benadrukken dat die ronde tafel erg leeg is.
    Nou, nou! Hoezo dacht u dat vrouwen niet zo'n simpele taak zouden kunnen verrichten? Ze hebben u perplex doen staan, HA!
    Ik voel veel verdriet dat jullie niet meteen naar Nederland zijn verhuist, als u toch in het proces bent.
    Nog één laatste opmerking. U vermeldde dat er zich een fiets in de "Man Cave" bevindt, echter: WAAR IS DAT GROTE DING?!?!
    Gegroet,

Petra en Eduardo
  5. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    11 juni 2016
    Wauw wat een prachtig mooi huis. Heerlijk hoor, geniet ervan!
    Die Hugo, wat goed van hem zeg, dat ie zo minimalistisch is! Dan is Lara de andere pool ;-)
    En wat fijn dat jullie weer naar NL komen. Hoop je weer even te zien Nicole! Goeie reis gewenst.
  6. Jøst & co.:
    12 juni 2016
    VERHUIZEN? DAT KAN JE NIET IN MALEISIE!
    EEN TRAMPOLINE? DAT HEB JE NIET IN MALEISIE!
    VROUWEN? DIE HEB JE NIET IN MALEISIE!
    MATRASSEN? DIE HEB JE NIET IN MALEISIE!
    GEWICHTEN? DIE HEB JE NIET IN MALEISIE!
    NATTE HEMDEN? DAT HEB JE (helaas wel) NIET IN MALEISIE!

BROOD....
    daar zit wat in!
  7. Iengrid:
    4 juli 2016
    Te laat gelezen...want je was al gespot in de Jumbo ;-) Leuk je even gesproken te hebben!
    Wat een prachtig huis hebben jullie nu. Nog twee jaartjes genieten en dan weer lekker naar de Grutto (toch?)

Groetjes!