Farewell

14 juni 2015 - Sungai Buloh, Maleisië

Ik ga van het ene feest naar het andere feest. Het is de tijd van afscheid nemen. Vrienden vertrekken naar een ander land of keren terug naar hun thuisland.

Voor de mensen die vertrekken zoek ik iets moois om mee te geven. Leuke Maleise ‘farewell gifts’ vind je in Kuala Lumpur, dus op naar de stad. Het is een moderne stad met veel grote winkelcentra vergelijkbaar met Hoogh Catharijne in Utrecht. In de parkeergarage kunnen vrouwen hun auto kwijt op speciale, iets ruimere parkeerplaatsen.

Parkeerplaatsen voor vrouwen

De winkelcentra zijn schoon en netjes en de scootmobiel voor mama staat al klaar.

Scootmobiel staat al voor je klaar

Er zijn opvallend veel winkels waar ze tassen en schoenen verkopen. Vreemd, die schoenen trek je bij de voordeur toch altijd uit?!! Favoriete winkel van Lara is Candylicious. Het is natuurlijk geen Jamin, maar het komt in de buurt.

Lara's favoriete winkel

Ik weet niet waar ze het geld vandaan halen, maar shoppen lijkt wel een hobby. In het weekend zijn de winkelcentra helemaal vol, terwijl je er om de tien meter eentje vindt. Misschien omdat het buiten 35 graden is en hier de airco altijd aanstaat? Of omdat er altijd iets leuks voor de kinderen te vinden is? Vandaag kunnen kinderen rollend in een bal van de glijbaan afroetsjen.

Speeltuin voor de kinderen

Het kan ook zijn dat dat het zo druk is omdat je hier zo lekker kan eten. Er zijn veel eettentjes waar ze de hele dag iets heerlijks serveren. Je kunt kiezen voor Maleis, maar ook voor Chinees, Thais, Japans, Vietnamees, Koreaans... Of je haalt een warm broodje bij Subway (favoriet van de kinderen). Maar je kunt natuurlijk ook je eigen lunch meenemen en voor de Ikea opeten, zoals deze familie doet.

Lunchen bij Ikea

Back to Holland
Vrijdag vliegen we na een jaar weer terug naar Nederland. Ik ben benieuwd of er veel veranderd is. We hebben er erg veel zin in om frisse lucht in te ademen, een harinkje te eten en om iedereen weer te zien. Qua schrijven neem ik even een ‘break’, hoewel er ook in Nederland genoeg te zien en te doen is.

Hagedis in de tuin
Vaak vergeet je dat je in de tropen leeft. Totdat je een hagedis door je tuin ziet waggelen (zie video).

1. Eddy en Petra:
    14 juni 2015
    Net een harinkje op. Lekker vet ;-)
    Nou goede terugreis en veel plezier in Nederland.
    Groetjes
  2. Dineke:
    14 juni 2015
    Ja, wat leuk weer, dat Lara een snoepwinkel heeft gevonden.
    Zijn daar ook Nederlandse snoepjes verkrijgbaar?
    Nemen jullie ook de winter kleding mee. Want voor jullie begrippen is het koud hoor. We kijken erg naar jullie uit.
    Tot Zaterdag met een hele dikke knuffels van ons
  3. Edwin Nootebos:
    14 juni 2015
    Een goede reis terug, en we zien elkaar snel.
  4. Astrid:
    Ha Nicole tot binnenkort. Groet
  5. Joyce Van Den Ende-Leppers:
    14 juni 2015
    Goeie terugreis en tot gauw! En dat van die vrouwvriendelijkheid, daar kunnen ze hier nog wat van leren zeg!
  6. Thecla Verheijen:
    15 juni 2015
    Een goede reis en een fijne tijd in jullie thuisland.
    liefs, Thecla
  7. Sandra:
    21 juni 2015
    Leuk om te lezen! En inmiddels welkom in Nederland;-) Geniet van jullie tijd hier!
  8. Wilma Klinkhamer:
    23 juni 2015
    We zien jullie op 4 juli tijdens onze samenkomst, bij Jos en Veronica, bij Dieren natuurbegraafplaats De Aarde. Fijn om jullie in het echt te ontmoeten. We maken er een bijzondere dag van.
    Tot gauw! Team van Akka's Hulp for Missing Dogs