Colmar Tropicale

12 augustus 2018 - Genting Highlands, Maleisië

We zijn weer thuis maar zonder Lara. We missen haar gezelligheid, haar muziek en haar verhalen tijdens het eten. Voordat ze terug ging naar Nederland zijn we met z’n vieren nog een dagje uit geweest. Naar Colmar Tropicale. Naar Frankrijk in de tropen.

Colmar Tropicale is een klein Frans dorpje dat is nagebouwd. Bovenop de heuvel is het daar met 20 graden heerlijk koel. Het dorpje is eigenlijk niet meer dan één straat met een pleintje en een gracht. Het heeft iets van de Efteling.

Fontein

Elk Frans dorpje heeft een bakkertje, ook Colmar Tropicale. Met heerlijke croissants.

Ca va?

Aan het eind van de straat staat een uitkijktoren met een mooi uitzicht over Colmar en de groene heuvels er omheen.

Uitzicht

Japanse tuin
We bezoeken ook de Botanische tuin ernaast met mooie exotische bomen, planten, kruiden en bloemen, zoals orchideeën. We lunchen in het Japanse theehuis.

Japans theehuis

1. Eddy en Petra:
    12 augustus 2018
    Grappig. Inderdaad net alsof je in Frankrijk bent. En omdat Colmar in Frankrijk aan de duitse grens ligt heb je ook die vakwerkhuizen. Weer leuk om dit te zien. Groeten van Eddy en Petra
  2. Sandra:
    13 augustus 2018
    Blijft leuk om jullie verhalen te lezen! Maar is Lara weer in Nederland? Vertel!
  3. Sandra:
    20 augustus 2018
    Sterkte hoor... lijkt me best moeilijk om je grote dochter op zo'n afstand te hebben zitten.
    XXX