Broga Hill bij zonsopgang

8 december 2014 - Sungai Buloh, Maleisië

Zondagochtend kwart voor zes maakt Patrick me wakker. We gaan vandaag Broga Hill beklimmen om vanaf de top de zonsopgang te zien. Hugo klimt met ons mee. De ochtend is hier de beste tijd om iets actiefs te doen, het is dan nog lekker fris. Om zes uur rijden we weg, het is dan nog maar 26 graden.

Samen met Shiraj en Hamilton, twee collega's van Patrick rijden we naar het startpunt. Een half uurtje later staan we op de top. Het is er hartstikke druk. We zijn duidelijk niet de enigen die vanmorgen vroeg zijn opgestaan.

Links houden

Gunung Tok Wan
We kunnen weer naar beneden gaan, maar we besluiten verder te lopen. Via een pad door de jungle kun je nog twee toppen over met als eindpunt Gunung Tok Wan.

De klim is niet zo spannend. Het is een bospad dat licht stijgt en daalt. Halverwege wil Hugo terug, hij vindt het saai. We beloven hem een heleboel bolletjes ijs en frietjes om toch door te lopen en deze keer werkt het. Het pad wordt nu iets steiler. Het laatste stukje sprinten Patrick en Hugo naar boven.

Foto maken?
We zijn erg fotogeniek. Mensen die we tegenkomen willen graag met ons op de foto. Ook nu weer. Er staan meer mensen op de top dus we vragen aan 1 van hen om een foto van ons te maken bij het bord. Dat is goed. De man die bij het bord staat blijft echter staan. En die jongen rechts komt gezellig naast me staan. Het is dus een foto met 7 mensen geworden. Links staan Shiraj en Hamilton.

Fotootje maken?

Foto na het toetje
Vorige week gingen we een hapje eten met Jeff, Tiffany en hun zoon Ken. Jeff is de eigenaar van het bedrijfspand van Mokveld. Hun dochters studeren in Engeland dus ze wilden deze kerst wat rondreizen door Europa. Of wij ze wat tips konden geven. Na een gezellige avond wilden we opstappen, maar eerst moest er een foto worden gemaakt. To remember zegt Tiffany.

To remember

De afdaling
Binnen anderhalf uur zijn we weer beneden. Hugo is wat teleurgesteld in de wandeling. Hij houdt van een steile klim en dat zat er niet in. Broga Hill is maar 400 meter hoog. We spreken met hem af dat we, voor we weer definitief teruggaan naar Nederland de hoogste berg van Maleisië gaan beklimmen: de Mount Kinabalu op Sabah. Deze is 4101 meter hoog. Als we daar de zonsopgang willen zien moeten we wel iets eerder opstaan.

Vakantie
Nog drie dagen en dan begint voor Lara en Hugo de December School Holiday (tot 2 januari). Terug naar Nederland willen we dit jaar niet. We gaan naar een bestemming die wat dichterbij is: Bali. Dat is maar twee uurtjes vliegen hier vandaan.

1. Sandra:
    8 december 2014
    Neeee, veel te koud en nat hier! Lekker in die regio daar blijven hoor! Jullie komen maar weer gezellig deze kant op wanneer de zon weer een beetje warm aanvoelt, anders is die overgang zo groot :-)
    Wat een heerlijk vooruitzicht, Bali! En wat een prachtige foto's weer!
  2. Dineke:
    8 december 2014
    Wat een onderneming weer, en gelukkig allemaal wel veilig.
    Maar om de hoogste berg te beklimmen zullen jullie ook moeten trainen, toch?
    Nou fijne vakantie op Bali en denk aan ons.
    Dikke knuffels. Xxxxxx
  3. Lara:
    9 december 2014
    Ik wil wel terug naar Nederland deze kerstvakantie!!! Je liegt gewoon! Je zei: "Terug naar Nederland willen WE dit jaar nog niet." Maar dat wil ik dus WEL!!!
  4. Mariska:
    9 december 2014
    Ik wil ook dat je terugkomt!!!!! Echt jammer dat je niet komt deze kerst gelukkig komen jullie van de zomer wel :D (als dat niet zo is, word ik echt heel boos en beland ik in een jarenlange depressie) ja
    Maar wel veel plezier in bali!!! daar wil ik ook nog een keer heen :)
    x datkinddatinnederlandzitzonderjou
  5. Lara:
    10 december 2014
    JA IN BALI GA IK LEKKER KROKETTEN ETEN IN NEDERLANDSE RESTAURANTS!!! Maar ik ga natuurlijk liever naar Nederland...
    >:( het is een boos gezichtje... maar ik wil nog steeds naar Nederland...
  6. Mariska:
    10 december 2014
    KROKETTEN ETEN IN BALI???????
    OOEEEEEEHHHH in NL zijn ze vast nog wel 10x lekkerder :)
    dus kom naar nederland!!! je hebt er hele mooie weilanden, en koeien!!! hoelang is het wel niet geleden dat jij voor het laatst een koe hebt gezien?
    >:( dit is ook een boos gezichtje, maar ik vind het meer een smiley met een unibrow :s
  7. Eddy en Petra:
    19 december 2014
    Beneden was het dus beter weer dan boven :-)
    Veel plezier :-)