Weekje Maleisië

12 mei 2017 - Sungai Buloh, Maleisië

Mariska had  twee weken vrij van school. De bedoeling was een maatschappelijke stage te lopen in Maleisië maar het werd twee weken vakantie. Jeroen kwam haar brengen en bleef een week logeren, daarna kwam Natasja die haar na een week weer mee naar huis nam. Een week is natuurlijk veel te kort maar we proberen zo veel mogelijk leuke dingen te doen.

Aquaria
Met Jeroen gaan we visjes kijken bij Aquaria in Kuala Lumpur. De taxi brengt ons voor maar vijf euro naar de stad. Bijzonder vind ik de lange glazen gang door het water. De haaien zwemmen boven je hoofd.

Glazen gang

Als het donker wordt genieten we van de gekleurde waterfonteinen in het centrum van de stad. En eenmaal thuis doen we natuurlijk een spelletje.

Chiling Falls
Jeroen heeft de laatste dag zin in een wandeling en vindt het niet erg om nat te worden. Dus zwembroek aan en gaan. Lara moet naar school maar Mariska wil wel met ons mee. Om bij de Chiling waterval te komen moet je zes keer het water oversteken. Het heeft flink geregend dus het water komt tot je middel. De rots bij de waterval nodigt Patrick uit tot springen (zie video).

Chiling waterval

Islamic Arts museum
Met Natasja ga ik  op de culturele toer. We bezoeken het Islamic Arts museum. Een ruim en licht museum met bijzondere Aziatische voorwerpen, kleding en maquettes van moskeeën over de hele wereld. Een moskee in Indonesië ziet er anders uit dan een moskee in China.

Het is wel erg koud in het museum, ik denk 18 graden. Ik was mijn vest vergeten anders was ik wel langer gebleven.

Wapens

Masjid Negara
We bezoeken ook de nationale moskee Masjid Negara aan de overkant. Kleiner en anders van vorm dan de moskee in Shah Alam. Het heeft een dak in de vorm van een paraplu in plaats van een bol. Omdat we zo aardig zijn mogen we blijven kijken tijdens het gebed.

Nationale moskee

Kompleks Kraf
De hop-on hop-off bus brengt ons een dag later naar Kompleks Kraf. Een plek waar je artiesten aan het werk ziet. En we slaan China Town niet over. Natasja koopt een rode Chinese lampion voor op het balkon. Eenmaal thuis blijken het er twee te zijn. Wat een mazzel.

Op de Hop-on Hop-off bus

De laatste dag neem ik Natasja mee naar een koffiemorgen op school. Leuk om de school een keer te zien. Lara laat ons het art lokaal en haar werk daar zien. Mariska had al eerder een dag meegelopen met Lara.

Eenmaal thuis nog een duik in het zwembad en dan is het helaas voorbij. Maar over anderhalve maand zien we elkaar weer in Nederland.

1. Eddy en Petra:
    16 mei 2017