Terug van weggeweest

29 april 2018 - Sungai Buloh, Maleisië

Het is een tijd geleden maar op verzoek is hier weer een reisverhaal. Een paar hoogtepunten van de afgelopen maanden.

Na de zomer maakten we de logeerkamer gereed voor vrienden en familie. Als eerste verwelkomen we Arnaud, Tonia, Pepijn, Janniek en Viggo. Zij hebben een rondreis gemaakt door Australië en maken nu een tussenstop in Maleisië op weg naar huis. We genieten van hun verhalen en foto’s van hun avonturen in Australië.

Gua Tempurung
Altijd leuk om bezoek te hebben. Het is gezellig en we gaan er op uit. Patrick neemt de jongens mee om te klimmen en glijden in de grot Gua Tempurung in Gopeng. Lara, Hugo, Hamilton, Ting en Jeffrey gaan ook mee.

De drie kilometer lange en natte tocht duurt maar liefst vier uur. Er is weinig licht, net genoeg om te zien waar je loopt maar helaas niet genoeg voor een heel scherpe foto.

Even lachen

Veel te snel komt de tijd dat we afscheid moeten nemen.

Afscheidsetentje

Kuantan
Snel de lakens verschonen want een dag later komt oom Nico. Hij maakt een rondreis door Azië. Met hem ga ik een paar dagen naar Kuantan, een badplaats in het oosten van Maleisië. Een busreis van vijf uur. Niet te veel drinken van te voren, want er wordt maar één keer gestopt onderweg.

We bezoeken een vissersdorpje in de buurt waar ze net de visvangst binnen halen. Aziaten verkopen levende vis wat gezien het warme weer verstandig is. Verser dan dit kun je niet hebben. Deze octopus zwom een uurtje geleden nog nietsvermoedend in het water.

Zin in vis vanavond?

Stagiairs bij Mokveld
Ernst is ons volgende bezoek uit Nederland. Hij loopt een week stage bij Mokveld en Lara loopt een dagje met hem mee. Lara vertelt dat ze ‘s ochtends papierwerk moeten doen. De chemische samenstelling van metalen controleren. Daarna volgt een lunch bij de Chinees op de hoek. In de middag werken ze in de fabriek. Een ding checken op scheuren. Roze verf op spuiten, een half uur laten zitten en dan wassen met een hoge drukspuit. Oorbeschermers zijn wel nodig, er komt veel geluid van de spuit. Er zitten geen scheuren in het ding.

Patrick vat de dag iets anders samen. Ze hebben alleen maar lopen keten. De mensen op kantoor van het werk gehouden. Ik heb ze gauw naar de fabriek gebracht.

Lara en Ernst
Maar nu heeft Lara geen tijd meer om te keten want haar examens beginnen morgen!

1. Eddy en Petra:
    29 april 2018
    Leuk weer om dit te zien en te lezen. Op naar het volgende verhaal :-)
  2. Dineke:
    29 april 2018
    Geweldig en leuk wat zullen de Fam uit Driebergen genoten hebben. En ja die Lara mee naar de Fabriek zal ook heel leuk geweest zijn . Jullie vervelen je niet.
    We kijken naar jullie uit
  3. Ome Nico:
    1 mei 2018
    Geweldige tijd gehad. Nu weer bijna een jaar in nederland met hard werken en veel drukte. Maleisië lijkt een eeuw geleden.
    Gr ome Nico